Základy reklamy na Facebooku II

17.3.2016
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Jaké možnosti reklam Facebook nabízí? Jak si poradit se segmentací publika a jakými způsoby zde můžeme propagovat vlastní společnost?

V první části článku, který se zabýval základy reklamy na Facebooku, jsme si vysvětlili, jaké typy reklam Facebook nabízí, jak a kde nastavit firemní účet a jaké nástroje pro reklamu jsou zde k dispozici. Nyní se blíže podíváme, jaké možnosti nastavení reklam Facebook nabízí.

Sada reklam

Po výběru cíle kampaně vás Facebook vyzve k vytvoření sady reklam. Tato sada obsahuje jednu, nebo vice reklam, rozpočet a plán.

Publikum

V rámci sady reklam je dobré myslet na co nejlepší segmentaci. Reklamy můžete cílit na všechny uživatele, nebo pouze na určité okruhy uživatelů. V sadě reklam můžete velmi jednoduše sledovat finanční náklady na jednotlivé okruhy uživatelů a pro jednotlivé okruhy si zde můžete zobrazit metriky.

Lokalita

V nastavení jednotlivých reklam můžete zahrnout nebo naopak vyloučit různé lokality. Facebook nám poskytuje následující možnosti nastavení:

  • Všichni lidé z dané lokality
  • Lidé, kteří v dané lokalitě žijí
  • Lidé, kteří nedávno navštívili danou lokalitu
  • Lidé, kteří dojíždí do dané lokality

Věkové skupiny

Vzhledem k tomu, že Facebook má k dispozici také informace o věku uživatelů, můžete ve svých reklamách cílit na konkrétní věkové skupiny. Ve výchozím nastavení je stanovena věková skupina 18-65 let.

Jazykové nastavení

Při nastavení vaší kampaně můžete zvolit i jazyky, které vaše publikum používá.

Rozpočet a časový plán

Na Facebooku si ve správě reklam můžete stanovit denní sazbu, kterou jste ochotni za reklamu zaplatit, nebo můžete stanovit tzv. dlouhodobý rozpočet, který vám umožní stanovit částku, kterou si přejete zaplatit za celé období, ve kterém budou vaše reklamy zobrazovány.

Jak můžete propagovat svou stránku na Facebooku?

Na Facebooku můžete propagovat i svou vlastní stránku. Na  stránce pod profilovým obrázkem naleznete tlačítko „Propagovat stránku“. Po kliknutí na toto tlačítko vám budou zobrazeny volby, které jsme již zmínili výše, a to volba okruhu uživatelů, nastavení denního rozpočtu a doby zobrazování reklamy. Dále kliknete na tlačítko „Propagovat stránku“.

V případě, že si přejete nastavit reklamu přesněji, můžete využít Rozšířené možnosti, které naleznete v levém dolním rohu po kliknutí na symbol ozubeného kolečka.

Propagace vlastního webu

Pro propagaci vlastní webové stránky stačí přejít na přidruženou stránku na Facebooku. V levém sloupci dole na vaší Timeline uvidíte možnost „Propagovat web“. Pak už jen stačí kliknout na toto tlačítko a nastavit podrobnosti k dané propagaci.

Propagace příspěvků

Facebook dokonce umožňuje propagaci vašich jednotlivých příspěvků. Stačí přejít na daný příspěvek a v pravém dolním rohu kliknout na tlačítko „Propagovat příspěvek“. Dále už jen zvolíte okruh uživatelů a nastavíte rozpočet.

Výzvy k akci

Pokud ke svým reklamám přidáte výzvy k akci, budete mít mnohem vyšší pravděpodobnost, že vaši stránku navštíví více uživatelů. Vybrat si můžete z tlačítek Zaregistrovat, Koupit a další.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: facebook.com, wordstream.com, hanapinmarketing.com, socialmediaexaminer.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333