Vytvořte efektivní PPC strategie
Aktualizace iOS 14 přináší řadu změn, které ovlivní reklamy na Facebooku. Seznamte se se strategiemi, které vám pomohou i nadále oslovovat zákazníky a generovat leady.

První zprávy o tom, že společnost Apple přistoupí k zásadnímu kroku z hlediska ochrany soukromí svých uživatelů, se začaly objevovat už v loňském roce. Mnoho lidí jim nevěnovalo moc pozornosti, nyní ale nastala doba, kdy je nejvyšší čas se jimi zabývat, pokud chcete být i nadále úspěšní v oblasti reklamních kampaní na Facebooku.

Vytvořte efektivní PPC strategie

Zařízení s operačním systémem iOS používá v České republice necelých 20 procent obyvatel. Jakmile provedou aktualizaci na iOS 14, dojde ke zvýšení jejich soukromí a zároveň k omezení prezentovaných reklam. Uživatelé iOS 14 totiž budou mít možnost nastavit si, zda chtějí povolit sledování opt-in, a pokud ano, tak v jakém rozsahu. Jedná se v podstatě o jakýsi paket se soubory cookies, který dle povoleného rozsahu sleduje aktivity uživatele a předává údaje Facebooku, například pomocí Facebook Pixel. Pro vás jakožto inzerenta na této sociální síti to znamená, že pokud uživatel neudělí aktivní souhlas v nových zásadách ochrany osobních údajů, bude u něj docházet pouze ke sledování základních aktivit a cílení tak bude podstatně obtížnější. S problémy se ale budete potýkat i tehdy, pokud uživatel bude se sledováním souhlasit, jelikož i v takovém případě platí přísná omezení ze strany společnosti Apple, která mají negativní dopad nejen na sledování, ale i cílení, optimalizaci a reporting.

I přes všechna omezení ale stále existuje řešení, jak využít inzerci na Facebooku pro generování potenciálních zákazníků, aniž byste museli složitě lákat publikum po jednotlivcích. Stačí vytvořit efektivní PPC strategie, které vám přivedou zákazníky a přesunou je v rámci vašich marketingových prodejních cest přesně tam, kam potřebujete.

Strategie č. 1: zahajte komunikaci v messengeru

Ať už jste malá nebo velká společnost nabízející produkty či služby, přináší vám Facebook možnost generování nových zákazníků pomocí přímého oslovování publika prostřednictvím messengeru. Nemusíte mít strach z toho, že bude potřeba obesílat potenciální zákazníky jednotlivě – ve správci reklam nebo v rozhraní API pro reklamy si můžete zvolit reklamu pomocí messengeru, která vám umožní odeslat jednu zprávu velkému množství uživatelů. Tento způsob komunikace je i ze strany samotného Facebooku hodnocen jako osobnější a přijde-li lidem PPC reklama přímo do zprávy, existuje větší pravděpodobnost, že se budou reklamou zabývat a přejdou z fáze zvažování až do fáze, kdy provedou akci. Reklama v messengeru je tak velmi efektivní a vede k větším konverzím. Pomůže vám:

  • generovat nové zákazníky
  • dosáhnout většího množství transakcí
  • dá vám možnost nabídnout zákazníkům podporu prostřednictvím odpovědí na jejich dotazy.

2 typy zpráv

Reklamy prostřednictvím zpráv jsou k dispozici ve dvou podobách:

  • Reklamy s proklikem do messengeru – jedná se o velmi efektivní způsob reklamy, která otevře konverzaci s uživatelem, pokud klikne na reklamu na Facebooku, Instagramu nebo Facebook Messengeru. Je u ní velká pravděpodobnost, že zákazník provede akci.
  • Sponzorované zprávy - tento typ reklamy vám umožní znovu zahájit konverzaci, kterou již vaše společnost vedla s uživateli prostřednictvím zpráv. Jedná se vlastně o jakýsi remarketing v Messengeru.

Facebook

Jak na to?

Chcete-li vyzkoušet tuto strategii, zvolte reklamu typu prokliku do Messengeru a vyberte si, na kterých platformách pro zasílání zpráv bude konverzace probíhat – na výběr máte Messenger, WhatsApp či Instagram Direct. Následně zadejte formát reklamy, který je v podstatě totožný s běžnou reklamou na Facebooku. Vyplňte typ média, text reklamy, nadpis atd. Jakmile vyplníte požadované údaje, zvolte v části Šablona zprávy možnost Generovat leady – jen Messenger. Pak už jen zbývá kliknout na tlačítko Vytvořit a můžete začít získávat zákazníky. Výhodou tohoto typu reklamy je to, že se v podstatě jedná o složitější verzi hlavní reklamy s funkcemi na úrovni chatbotů používaných na marketingových webech.

Strategie č. 2: poskytněte hodnotu

Další možností, kterou můžete na Facebooku využít, je reklama pro potenciální zákazníky s přidanou hodnotu – jednoduše je třeba ukázat potenciálním zákazníkům, proč pro ně bude přínosem, pokud budou s vaší společností sdílet své údaje. Možná už jste zaujali spoustu potenciálních zákazníků, kteří by byli rádi, kdybyste se jim ozvali s vaší nabídkou, ale nechtělo se jim vyplňovat žádné složité dotazníky či kontaktní formuláře – a to obzvláště při zobrazení reklamy na mobilu. A přesně pro tyto účely slouží u reklam na Facebooku formulář, který se objeví po kliknutí na vaši reklamu – ten obsahuje již předvyplněné údaje o zákazníkovi, které převezme z facebookového účtu, a jediné, co tedy musí zákazník udělat je formulář odeslat. Díky reklamám pro potenciální zákazníky tak můžete rozšířit povědomí o vaší značce, zajistit si větší dosah a pomocí vlastních funkcí navíc optimalizovat reklamy pro své potenciální zákazníky tak, abyste dosáhli rychlého kontaktu.

Jak na reklamu pro potenciální zákazníky?

Vytvořte přizpůsobené formuláře, které se uživatelům zobrazí po kliknutí na vaši reklamu. Můžete mít k dispozici několik formulářů pro různé propagační akce a typy zájemců, které chcete propojit. Záleží jen na vás, zda budou formuláře omezeny na jméno a e-mail, nebo požádáte o vyplnění dalších kritérií pro další kvalifikaci potenciálních zákazníků.

Při vytváření reklamy pro potenciální zákazníky vždy pamatujte na základní pravidla:

  • Otázky v reklamách koncipujte tak, aby vedly ke zjištění preferencí a zároveň oslovily správné lidi
  • Obsah a sdělení vytvářejte na základě toho, o co tito zákazníci projevili zájem
  • Vytvářejte dynamické reklamy
  • Vložte do formuláře možnost prokliku pro volání
  • Vložte rezervační formulář pro dohodnutí termínu schůzky
  • Vždy nabídněte to, o co mají vaši potenciální zákazníci zájem, ať už je to cenová nabídka, registrace na webinář, přihlášení k odběru newsletteru, poskytnutí více informací o produktu apod.
  • Reklamy můžete propojit s facebookovými nástroji, které za vás vyberou vhodný okruh uživatelů, a zvýší tak pravděpodobnost oslovení vhodného publika

Proč upřednostnit tyto reklamy?

Pokud se zaměříte na výše uvedené dva typy reklam, tedy komunikaci v Messengeru a reklamu pro potenciální zákazníky, přinesou vám oproti standardním reklamám na Facebooku ještě celou řadu dalších výhod. Mezi ty nejdůležitější patří následující:

  • Zacílení na správné zákazníky – když spustíte kampaň zaměřenou na konverze nebo návštěvnost, algoritmus Facebooku zacílí vaše reklamy na uživatele, o kterých se domnívá, že je u nich nejvyšší pravděpodobnost, že splní cíl vaší kampaně. Uživatelé jsou však již mnohdy z těchto reklam, které se jim neustále zobrazují při procházení příspěvků na jejich zdi, unavení a otrávení. Alternativní typy kampaní, jako jsou reklamy pro potenciální zákazníky nebo reklamy v Messengeru, využívají jiný algoritmus, který může oslovit starší publikum a cílit na potenciální zákazníky, ke kterým byste se dříve nedostali.
  • Snadné reakce – využijete-li reklamy pro potenciální zákazníky nebo reklamy v Messengeru, umožňujete publiku provést konverzi, aniž by museli opustit platformu, otevřít váš web a čekat, až se načte vstupní stránka. I když se jedná o pouhých pár vteřin, které zákazníci ušetří, jsou to rozhodující vteřiny, které hrají hlavní roli v tom, aby nevychladl zákazníkův zájem. Zároveň i u těchto alternativních strategií máte možnost vytvořit různé druhy formulářů a testovat jejich úspěšnost pomocí A/B testování.
  • Inovativní způsob – alternativní strategie jsou také prostředkem, jak se odlišit od konkurence, a příjemným osvěžením díky kreativitě reklam a odlišnému přístupu. Lidé mají v dnešní době, kdy se na ně valí reklamy ze všech stran, na standardní reklamy mnohdy již averzi. Proto vše, co odliší vaši firmu od davu a konkurence, pro vás bude přínosem.

Buďte kreativní a dosáhněte efektivity

Jak jste se mohli přesvědčit na předchozích řádcích, i když udělala společnost Apple svou aktualizací iOS 14 inzerentům na Facebooku pomyslnou čáru přes rozpočet, vždy se najdou kreativní způsoby, jak danou záležitost efektivně vyřešit – a mnohdy i s dosažením lepších konverzí. V dnešním článku jsme zmínili pouze dvě strategie, které můžete využít, ale určitě budou přicházet stále nové a nové. Takže se rozhodně máte na co těšit!

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp