Zvyšte tržby pomocí chytrých nabídek Google Ads. 5 užitečných rad, jak na to

Zvyšte tržby pomocí chytrých nabídek Google Ads
Prozkoumejte možnosti chytrých nabídek Google Ads a využijte jejich strategie k dosažení maximálního zisku z vašeho reklamního rozpočtu a kampaně.

Přemýšlíte, jak zvýšit efektivitu vaší reklamní kampaně neboli zvýšit zisk a snížit náklady? Poznejte chytré nabídky Google Ads, které vaši reklamu dokáží za pomoci umělé inteligence posunout ke kýženému úspěchu.

Bez AI to dál nepůjde

Umělá inteligence už dávno není cosi nepředstavitelného v rovinách sci-fi, ale stala se realitou, se kterou je potřeba počítat a nejenom v marketingu také pracovat. Podle různých průzkumů se naprostá většina marketérů chystá v blízké době navýšit rozpočty na zapojení AI, a to hlavně kvůli větší návratnosti investic do reklamy (ROAS).

Pravda je taková, že jestli doposud nevyužíváte AI k posílení svých reklamních kampaní, vaše konkurence už je o krok napřed a maximalizuje rozpočty.

Není však nutné propadat panice, všechno se dá ještě zachránit. K dispozici máte celou řadu nástrojů umělé inteligence, díky kterým dosáhnete větší produktivity kampaní a vyšších tržeb, bez nutnosti utrácet víc peněz za reklamu.

K těm předním patří chytré nabídky Google Ads, a vy se pomocí 5 důležitých doporučení naučíte, jak je správně využít, aby vaše tržby pořád rostly.

Seznamte se: Chytré nabídky Google Ads

Chytré nabídky Google Ads, to je marketingový nástroj umělé inteligence, analyzující bleskovou rychlostí vzory a trendy v internetovém vyhledávání. Díky tomu vám dává nabídky, které jsou automaticky upravovány v reálném čase, což žádný smrtelník nemůže nikdy stíhat.

V součinnosti s optimalizací rozpočtů vašich kampaní a uvolněním kapacity týmu pro další důležité projekty můžete více času věnovat tomu důležitému, a to je navyšování tržeb.

1. Slaďte strategii kampaně s obchodními cíli

Chytré nabídky Google Ads poskytují několik možných postupů přizpůsobených dosažení různých záměrů kampaní. Podle vašich konkrétních cílů a v neposlední řadě také podle výše vašeho rozpočtu si pak zvolíte tu správnou strategii. Na výběr máte třeba:

Co nejvyšší počet konverzí: Díky této strategii chytrých nabídek máte reklamu nastavenou na maximalizaci požadovaných akcí provedených uživateli. Ať jde o nákupy, vyplňování formulářů, nebo třeba registrace. Výborně ji využijete také při kombinaci a společné podpoře více akcí.

  • Cílová CPA: Potřebujete-li nabrat co nejvíce nových zákazníků, pomůže vám s tím strategie cílové ceny za akvizici (CPA). Po stanovení částky, kterou za získání zákazníka utratíte, automaticky přizpůsobí Google Ads nabídky pro dosažení určené CPA. Efektivnost nákladů máte v tomto případě pod kontrolou, protože přivádíte zákazníky za konkrétní cenu.
  • Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS): Nastavíte si konkrétní cíle ROAS a umělá inteligence Google Ads za vás bude upravovat nabídky podle vygenerovaných očekávaných hodnot konverzí. Máte-li v úmyslu získat co nejvyšší příjmy při udržení stávající ROAS, použijte strategii cílové návratnosti.
  • Rozšířené konverze: Jedná se o optimalizaci pro konkrétní významnou událost nebo akci. Základem této strategie je využití strojového učení při předpovídání a následné úpravě nabídek reflektujících pravděpodobnost získání potřebných konverzí. Což vede k lepšímu výkonu vašich marketingových kampaní a efektivnějšímu využití peněz vložených do reklamy. Jak uvádí Google, zaznamenali marketéři používající tuto strategii 5% nárůst konverzního poměru ve vyhledávání.

Důležité je průběžně vyhodnocovat výkon kampaně a neustále ji přizpůsobovat, tak abyste dosáhli plánovaných či ještě lépe vyšších příjmů.

2. Oslovte více zákazníků s pokročilými nástroji AI

Vybranou strategii chytrých nabídek posunete ještě dál rozšířením dosahu vaší PPC kampaně pomocí nových nástrojů umělé inteligence Google. Ty lze s požadovanou strategií nabídek spárovat, a dosáhnout tak ještě lepších výsledků.

  • Volná shoda: Prostřednictvím volné shody zaujmete širší publikum vytvořením komplexního seznamu klíčových slov zahrnujícího i synonyma a související vyhledávání. Nasazením těchto klíčových slov a frází ve volné shodě pak přilákáte nové potenciální zákazníky používající různé vyhledávací výrazy. Podle Google vykazuje používání volné shody v kampaních s cílovou CPA nárůst konverzí v průměru až o 35 %.
  • Maximální výkon: S tímto nástrojem využívajícím umělou inteligenci můžete optimalizovat své kampaně ve všech sítích Google (YouTube, Mapy Google atd.) pro dosažení maximálních výnosů. AI v tomto případě automaticky upravuje nabídky na nejlepší možné výsledky, díky čemuž se výborně hodí ke zvyšování počtu konverzí a sladění výdajů na reklamu na celé rozsáhlé platformě Google. Marketéři za pomoci nástroje Performance Max dosahují až o 18 % více konverzí za podobnou cenu při shodné akci.

Spárováním volné shody s příslušnou strategií chytrých nabídek se vám podaří maximalizovat pokrytí vyhledávacích dotazů v síti Google. Kombinací volné shody s maximálním výkonem pak podstatně rozšíříte dosah kampaně a zvýšíte konverzní poměr.

3. Chytré nabídky doplňte platformami pro realizaci výnosů

Umělá inteligence funguje perfektně, ale pouze pokud je “nakrmená“ velkým množstvím správných dat. V této souvislosti spoustě inzerentů chybí doplnit další nezbytný díl skládačky, a tím jsou konverze z telefonních hovorů.

Jak přitom ukazuje výzkum, v automotive, domácích službách, telekomunikacích, zdravotnictví a dalších stěžejních odvětvích se 20 až 50 % konverzí podaří uskutečnit v rámci telefonického hovoru.

Pakliže telefonické konverze neměříte, přicházíte o velmi důležitá data, a vaše chytré nabídky Google tím pádem nemusí pracovat správně. Nástroje generující automatické nabídky totiž vyhodnocují konverze z jednotlivých variant reklamy, a ty následně upravují podle momentálních výkonů. Když nebudete analyzovat konverze z telefonních hovorů na základě úspěšné reklamy, nedáte AI dostatek informací o výkonu vaší kampaně.

Se sledováním konverzace po telefonu vám pomohou platformy pro realizaci příjmů, jako je například Invoca. Ty dokážou odhalit konverze přímo z volání a rovnou je odeslat do Google Ads. Díky tomu může následně Smart Bidding AI o poznání přesněji upravovat reklamy a zajistit, aby vaše vynaložené peníze přinášely tržby.

4. Využijte datové statistiky k optimalizaci retargetingu

Potřebujete-li získat více konverzí od zákazníků, kteří už vás znají, pravděpodobně k tomu využíváte retargeting. A ten můžete pozvednout na vyšší úroveň pomocí telefonních hovorů plných důležitých poznatků a klíčových dat přímo z první ruky. Získáte je prostřednictvím platforem pro realizaci výnosů (Invoca).

Když zákazník zavolá, sdělí vám během krátké chvíle spoustu údajů, které by nikdy nevyplnil do žádného on-line formuláře. Dozvíte se, co ho trápí, jaké jsou jeho potřeby, a jak jej zase učinit spokojeným.

Nástroje umělé inteligence společnosti Invoca dokáží veškerou telefonickou konverzaci analyzovat a čerpat z ní důležitá data a poznatky. A co víc, AI si vytrénujete podle svých potřeb tak, aby sledovala, co vás zajímá. Můžete pak dostávat údaje o dotazech na produkty, řešení ceny konkrétního zboží a celé řadě dalších situací vzniklých při telefonické konverzaci.

S takto obohacenými statistikami vytvoříte kvalitnější profily zákazníků a můžete na ně znovu zacílit mnohem přesnějším reklamním sdělením.

Příklady retargetingu a strategií používaných s daty z hovorů:

  • Nabídnete zákazníkům, kteří ještě nenakoupili, relevantní reklamu přímo na produkt zmíněný po telefonu.
  • Na zákazníky, kteří nakoupili po telefonu, zacílíte reklamou na odpovídající příslušenství či doplňky.
  • Volajícím, kteří při hovoru projevili citlivost na cenu, zobrazíte reklamu se slevovým kódem.
  • Zákazníkům, kteří provedli nákup po telefonu, už nebudete posílat reklamy se stejným zbožím či službou.

5. Špatné hovory jsou také hovory

O možné příjmy se připravujete také v případě, že neřešíte “špatná“ telefonická volání, to znamená zmeškané hovory, příliš dlouhou dobu čekání na operátora nebo třeba chybně nastavené scénáře hovorů.

Přitom vám volal konkrétní potenciální zákazník připravený řešit své potřeby, ale protože se nedobral uspokojivého výsledku, dost možná už nikdy nezavolá. Platforma pro realizaci příjmů vám podá komplexní zprávu o průběhu telefonické konverzace a vy se dozvíte, které její části je nutné vylepšit.

Umělá inteligence Invoca vám ukáže nejen kolik telefonátů call-centrum přijalo, a kteří operátoři je vyřizovali, ale přidá i počet potenciálních zákazníků, počet hovorů úspěšně dotažených k tržbě a další důležité údaje.

Jakmile uvidíte, že call-centrum vykazuje vysoký počet nepřijatých hovorů, můžete s jeho manažery řešit personální obsazení nebo lepší organizaci práce tak, aby žádné volání nepřišlo nazmar. Také mít přehled o jednotlivých operátorech, a zjistíte-li, že některý z nich podává velmi slabé výkony (příliš nízká míra konverze), upozorníte manažera, ať dojde ke zlepšení.

Když budete se svým call-centrem na řešení problémů spolupracovat, poznáte to zanedlouho na zvýšení míry konverze a příjmů z kampaní. Je potřeba telefonickou konverzaci podchytit od co nejrychlejší odezvy na hovor, až po vyladění prodejních scénářů vedoucích k nákupu.

Budete-li se řídit našimi tipy a spojíte možnosti chytrých nabídek Google Ads s dovednostmi platformy pro realizaci příjmů, můžete očekávat vyšší konverze a příjmy z každé koruny vynaložené na reklamní kampaň.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp