Důvody, proč si najmout experta pro správu PPC

3.9.2015
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

V digitálním marketingu si silně konkurují SEO a PPC. Společnost Google neustále mění algoritmy vyhledávání, a proto se společnosti musí přizpůsobovat a neustále sledovat nové trendy, aby jejich web byl stále navštěvovaný a dobře vyhledatelný.

Proč si najmout experta na správu PPC

Důvody, proč si najmout experta pro správu PPC

V digitálním marketingu si í SEO a PPC silně konkurují. Společnost Google neustále mění algoritmy vyhledávání, a proto se společnosti musí přizpůsobovat a neustále sledovat nové trendy, aby jejich web byl stále navštěvovaný a dobře vyhledatelný. SEO však může být pro spoustu podniků velmi pomalým procesem, jak dosáhnout lepších výsledků ve výsledcích vyhledávání. A to je důvod, proč více financí proudí právě do PPC reklamy.

PPC reklama má vysoký potenciál přinést cílený provoz na webu, ale i tento typ reklamy vyžaduje hluboké know-how. Dokonce i marketingoví veteráni mohou udělat chybu, když vstupují na nový trh a prodávají nový produkt pomocí PPC reklamy. Proto je velmi vhodné najmout si PPC experta-analytika, který prohlédne všechny potenciální aspekty vašeho účtu, bude hledat způsoby, jak vylepšit vaše kampaně, vstupní stránky atd.

Pokud s PPC reklamou začínáte, věřte, že vás bude stát méně peněz, když si najmete PPC experta, než když se budete pokoušet PPC kampaně nastavit sami. Proč? Několik odpovědí naleznete níže:

Vyhledávání klíčových slov není jednoduché

Výzkum klíčových slov je zcela rozhodující pro úspěšnost vašich PPC kampaní a odborníci nad ním v počátcích tráví mnoho času. 

Pokud zvolíte špatná klíčová slova, může se stát, že velmi rychle vyčerpáte svůj rozpočet a kampaň pak bude mít celkově jen velmi špatné výnosy. Existují sice free verze nástrojů pro volbu klíčových slov, ale lepší jsou ty placené. Odborníci většinou mají tyto nástroje k dispozici.

Technická odbornost

Základem každé úspěšné PPC kampaně je její sledování. Nejedná se pouze o sledování úspěšnosti, ale i o informace, odkud zákazníci přicházejí. Navíc instalace kódu pro sledování vašich PPC reklam vyžaduje alespoň základní znalost HTML. Pokud tyto znalosti nemáte, budete muset nechat sledování vašich reklam na odbornících, nebo poprosit vašeho webmastera. Sledování mobilních reklam pak vyžaduje další nastavení a odborné znalosti.

Schopnost držet krok s posledními změnami

Dobří marketéři neustále sledují nejnovější marketingové trendy čtením online magazínů, časopisů, blogů atd. Zúčastňují se také různých setkání a školení tak, aby jejich znalosti byly skutečně co nejlepší.

Marketingoví experti se věnují online marketingu denně a jejich zkušenosti jsou pro vás významné zejména v případě, že podobný rozsah sledování trendů nezvládáte sami.

Špatná inspirace v konkurenčních reklamách může vést k nízkým konverzím

Jednou z nesporných předností PPC expertů je schopnost vykonávat konkurenční výzkum. Špičkoví PPC experti totiž umí sledovat vaši konkurenci a vědí, které praktiky skutečně fungují a mohou je tedy použít i u vás. Toto není činnost, kterou zvládnete přes noc. Pro správné provedení potřebujete spoustu zkušeností, a pokud se inspirujete špatně, bude vás vaše snažení stát nejen vaše konverze, ale i spoustu peněz.

Znalost veškeré PPC terminologie

Co znamená zkratka PPC už asi víte. Ale víte také, co znamenají zkratky CPC, CPM, CPA a další?

Pochopení těchto pojmů je v řízení PPC reklamy velmi důležité. Dokud se podrobně neseznámíte se všemi těmito pojmy, není možné, abyste sami spravovali PPC kampaně a zároveň byli úspěšní.

Nastavení kampaní může být náročnější, než si myslíte

Pro optimální PPC kampaň je třeba provést několik důležitých nastavení. Například pomocí geografického nastavení můžete cílit na konkrétní region. Chcete cílit celostátně, lokálně, nebo celosvětově? Měli byste nastavit různé reklamní skupiny? Zvolíte-li partnerské sítě, měli byste odfiltrovat nějaké konkrétní weby? Bez jasného pochopení těchto nastavení budete zbytečně platit mnohonásobně více peněz. Pro experta nebude problém vyznat se v těchto nastaveních a zvýšit tak profitabilitu vašich PPC reklam .

Jak má vypadat vstupní stránka?

Relevance není termín spojený pouze se SEO. Je velmi důležitý i v PPC reklamě.

Čím méně bude relevantní vaše vstupní stránka, tím dražší budou vaše konverze.

Experti chápou zásady pro správně vytvořené vstupní stránky a umí je i testovat. K porovnávání různých vstupních stránek a zlepšování konverzí slouží expertům tzv. A/B testování.

Zkušenost s podobnými klienty

PPC experti pravděpodobně již pracovali s klienty ze stejného oboru, jako je vaše firma, a tyto konkurenční znalosti mohou aplikovat i ve správě vašich PPC kampaní. Je velmi výhodné spolupracovat s agenturou nebo osobou, která již pracovala pro vaše konkurenty.

Podvodné klikání na vaše reklamy

Pokud jste v PPC reklamě začátečníkem, pravděpodobně nebudete vědět, jak sledovat podvodné klikání na vaše reklamy. Existují dokonce i automaticky generovaná kliknutí, která nemají nic společného s podvodnými prokliky, ale snaží se z nějakého důvodu poškodit vaše stránky. Tyto praktiky je nutné sledovat a máte-li podezření, že se ve vašich statistikách objevují podvodné prokliky, nahlašte poskytovateli služby tento problém a požadujte navrácení peněz.

Opravdu máte čas na PPC reklamu?

Pokud jste majitelem firmy, pravděpodobně budete mít plné ruce práce se stovkami dalších činností, jako jsou například obchodní jednání, smluvní vztahy atd. Nebude vám s největší asi zbývat dostatek času na to, abyste sami vedli ještě PPC kampaň s takovou pozorností, jakou si zaslouží.

"Mnoho marketérů se řídí postojem, že PPC je jednodušší než SEO. Ale pravda je, že PPC vás stojí peníze pokaždé, kdy ho použijete. A proto, když už stojí peníze, bylo by jistě příjemné, kdyby reklama byla také úspěšná a náklady do ní vložené se postupně vracely."

Zvolte pro nasazení a správu PPC kampaní PPC Profits. PPC reklamě se věnujeme již od roku 2008 a víme, které postupy opravdu fungují. Kampaně poběží na vašem vlastním účtu, ke kterému budete mít kdykoliv přístup. 

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: yoursearchadvisor.com, seofreelancerdelphi.com, searchenginewatch.com, ppchero.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333