Jak mobilní telefony změnily PPC v roce 2015 (2/2)

28.12.2015
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Co se týče mobilní reklamy, snad nejlépe ze všech společností zvládl využít příležitosti Facebook. V roce 2012 také začal nabízet jako jeden z prvních mobilní reklamy.

Jak mobilní telefony změnily PPC v roce 2015 (2/2)

Co se týče mobilní reklamy, snad nejlépe ze všech společností zvládl využít příležitosti Facebook. Když byl Facebook zpřístupněn veřejnosti, jeho popularita rostla neuvěřitelným způsobem. V roce 2012 také začal nabízet jako jeden z prvních mobilní reklamy. Facebook měl v této době jedinečnou šanci využít své popularity a mohl nabízet aplikace milionům lidí po celém světě.

Od té doby se mobilní reklama stala důležitou součástí marketingu na Facebooku. V roce 2015 mezi sebou, co se týče marketingu, bojovaly dvě přední společnosti, a to právě Facebook a Google. Google například v říjnu umožnil inzerentům vytváření seznamu emailů zákazníků. Jedná se nahrání seznamu emailových adres, které jim poskytli sami zákazníci. Když se pak tito zákazníci přihlásí do vyhledávání Google, na YouTube nebo do svého Gmailu, inzerenti jim budou moci zobrazovat cílené reklamy. Podobný systém nabídl ve stejnou dobu i Facebook.

zdroj: David Castillo Dominici, freedigitalphotos

Google také umožnil cílení na uživatele, které považuje za vhodné vzhledem k seznamu, který jste si vytvořili. Podobnou funkcionalitu také v tomto případě ve stejnou dobu nabídl i Facebook. V případě Googlu je však tato funkcionalita dostupná pouze pro YouTube a Gmail, pro vyhledávací síť ji není možné aplikovat.

Mezitím také Facebook nabídl reklamu na Instagramu všem marketérům a umožnil například nahrávat 30sekundová videa. Nedávno také Facebook představil možnost detailního cílení, které dává obchodníkům větší flexibilitu při cílení v rámci vlastních kampaní. Inzerenti toitž mohou vytvořit kombinaci určitých faktorů a naopak některé faktory přímo vyloučit.

Společnost Google ale rozhodně neusnula na vavřínech a představila nový formát mobilní reklamy s názvem AdMob. Jedná se o systém zobrazování reklamy v mobilních aplikacích, nebo naopak k propagaci aplikací. Částečně je možné AdMob využít i pro zobrazování reklam na některých webových stránkách, které jsou přizpůsobeny pro mobilní zobrazení. Vývojáři díky AdMob mohou vydělávat tak, že umožní ve svých aplikacích zobrazování reklam.

Existuje nespočet příležitostí, jak do marketingu zařadit mobilní reklamu. Více a více uživatelů vyhledává produkty prostřednictvím mobilních zařízení. Proto je výhodné začít s mobilní reklamou dříve, než bude pozdě a předběhne vás vaše konkurence. Rok 2015 byl rokem mobilní reklamy. A v tomto směru budou společnosti bezpochyby pokračovat i v roce 2016.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: unbounce, searchengineland, google, ppchero

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333