Facebook
Když podnikatelé a firmy začnou používat online inzerci, vždy je kromě příležitostí, které marketing na internetu přinese, zajímají také náklady. Od čeho se odvíjí cena reklamy na Facebooku?

Když podnikatelé a firmy začnou používat online inzerci, vždy je kromě příležitostí, které marketing na internetu přinese, zajímají také náklady. Co se týče reklamy na Facebooku, zde neexistují žádné pevné náklady. Cena se v tomto případě odvíjí od mnoha faktorů. Jak tedy reklama na Facebooku funguje?

Reklama na Facebooku nemá žádný pevný rozpočet za kliknutí. Cena se odvíjí od mnoha proměnných. Nicméně, dobrou zprávou je, že rozpočet je možné mít do určité míry pod kontrolou.

Proces nabídek

Reklama na Facebooku probíhá podobně jako například PPC reklama v AdWords nebo Skliku formou aukce. Systém aukce je používán k určení, kdo obdrží reklamní prostor, protože počet reklam, které mohou být zobrazeny na zdi každého uživatele, je limitován.

Když na Facebooku vytvoříte reklamu, můžete buď nastavit svou nabídku, nebo můžete určení nabídky dle rozpočtu vaší kampaně nechat přímo na Facebooku.

Možnosti plateb

V rámci nastavení nabídek inzerenti také určují, kdy chtějí za reklamu platit. Možné je buď zvolit variantu platby za proklik nebo můžete zaplatit určitou částku za 1000 zobrazení. Pokud je vaším cílem například zvýšit zájem o váš web, můžete také zvolit platbu za akci. Cena této varianty je sice nejvyšší, ale její výhodou je fakt, že platíte pouze v případě, kdy reklama přispěje k vámi stanovenému cíli.

Facebook reklama

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv variantu plateb, je třeba mít na paměti, že výše zmíněné nastavení cenových nabídek je jen jedním z faktorů, který ovlivňuje finální cenu reklamy na Facebooku.

Publikum

Na rozdíl od jiných marketingových kanálů na Facebooku platí, že vaším konkurentem je každý, kdo se snaží zasáhnout stejné publikum jako vy. Soutěžíte zde zkrátka o reklamní prostor. Snížit náklady je možné například tak, že zvolíte konkrétnější publikum.

Kromě určení demografických údajů Facebook umožňuje zúžit publikum podle optimalizačních možností, které jsou rozděleny do 4 kategorií.

První možností je v tomto případě konverze, což znamená, že Facebook nabídne reklamu uživatelům, u kterých předpokládá, že s největší pravděpodobností provedou požadovanou akci. Dalšími možnostmi pak jsou zobrazení, kliknutí na odkaz vedoucí na vaše webové stránky nebo jedinečný denní obsah.

Kvalita reklamy

Dalším faktorem, který ovlivňuje celkový rozpočet inzerce na Facebooku, je bezesporu kvalita samotné reklamy. Čím je kvalitnější, tím méně za ni zaplatíte.

Kvalitu reklamy na Facebooku zjistíte jednoduše. Ke každé reklamě totiž Facebook přidává informaci ohledně skóre relevance a měří míru prokliku. Skóre relevance je znázorněno číselnou hodnotou od 1 do 10. Zvyšuje se pokaždé, když uživatel interaguje s vaší reklamou. Pokud ale uživatel požádá o skrytí reklamy, skóre relevance se naopak sníží. Čím je vyšší, tím méně pak budete platit za reklamu.

Jak snížit cenu reklamy na Facebooku?

Aktualizujte reklamy

I dokonalá reklama se časem stává neaktuální. Když tedy dokončíte kampaň, začněte ideálně s úplně novými reklamami. Cílit můžete na stejné publikum, a zároveň propagovat stejné produkty. Obrázky a texty však obměňte.

Snažte se v každé kampani cílit na různé publikum

Cílit na příliš široké publikum je finančně zbytečně nákladné, nemluvě o účinnosti takových reklam. Vytvořte proto reklamy pro konkrétní publikum. Dále byste měli vytvářet kampaně dle toho, zda již uživatelé vaši značku znají, či nikoliv. Chcete-li například zacílit na nové uživatele, můžete vyloučit ty uživatele, kteří již lajkli vaši stránku.

Rozdělené testování

Rozdělené testování je skvělou možností, jak zvýšit efektivitu reklamy na Facebooku. Prostřednictvím těchto testů můžete krok za krokem prověřit jednotlivé prvky vaší reklamy a snáze se tak zaměřit na to, co funguje a co nikoliv.

Začněte například vytvořením dvou reklam, které budou propagovat stejnou službu či stejný produkt. U každé reklamy zvolte jiný text a obrázky. Chcete-li otestovat všechny možné kombinace, budete potřebovat 4 různé reklamy. Sledujte, které fungují nejlépe a zužitkujte získané informace k optimalizaci vaší kampaně.

Závěr

Když budete mít na paměti výše uvedené skutečnosti, bude se vám s rozpočtem reklamy na Facebooku pracovat mnohem snáze. Snažte se uživatelům nabídnout zajímavý obsah, zaměřte se spíše na konkrétní publikum, reklamy sledujte a dále optimalizujte. Pouze tak se vám reklama na Facebooku skutečně vyplatí.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj/foto: facebook.com, ppchero.com, cpcstrategy.com, boostability.com, pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp