Kdy se nevyplatí investovat do reklamy na Facebooku
Mnoho společností stále není spokojeno s výsledky marketingu na Facebooku, a to zejména díky špatné marketingové strategii.

Kdy se nevyplatí investovat do reklamy na Facebooku?

Máte vlastní společnost a propagujete ji pomocí sociální sítě Facebook? Pokud ano, jste spokojeni s výsledky, které vám kampaň na Facebooku přináší? Mnoho společností stále není spokojeno s výsledky marketingu na Facebooku, a to zejména díky špatné marketingové strategii.

Existuje několik případů, ve kterých byste se do placené reklamy na Facebooku neměli pouštět. Níže uvádíme některé z nich:

Facebook marketing versus Facebook reklama

Mnoho lidí si velmi často plete reklamu s marketingem. Reklama je ale pouze jednou ze součástí marketingu a měla by být nedílnou součástí vaší marketingové strategie. Jaký je tedy rozdíl mezi Facebook reklamou a Facebook marketingem?

Facebook marketing

Marketing na Facebooku se za poslední rok neuvěřitelně posunul. Lidé a firmy zde mohou sdílet videa a články týkající se jejich služeb i výrobků. Mnoho podniků přizpůsobuje svou marketingovou strategii sociálním sítím tím, že publikují různý typ obsahu právě na Facebooku.

Cílem společností pohybujících se na Facebooku je především získat relevantní základnu fanoušků, která bude v rámci firemní stránky na Facebooku zapojena do různých aktivit, bude sdílet články a videa a šířit tak obsah týkající se dané společnosti. Tímto způsobem firmy získávají další a další fanoušky, kteří by mohli mít zájem o jejich produkty.

V rámci této mediální platformy by tedy společnosti měly vytvořit marketingovou strategii, která dokonale využije funkce nabízené touto sociální sítí. Jednou z důležitých  součástí je i reklama.

Facebook reklama

Facebook reklama by měla být součástí vašich marketingových aktivit na sociální síti, ale rozhodně by veškerý marketing neměl zahrnovat pouze reklamu. Pomocí reklamy na Facebooku můžeme podpořit marketingové aktivity, jako jsou produktová videa nebo publikované články.

Pokud se nevěnujete výše zmíněným aktivitám a pouze platíte za reklamy na Facebooku, pravděpodobně zbytečně plýtváte svými penězi. Přinejmenším rozhodně nemaximalizujete návratnost investice.

Marketingová strategie na Facebooku

Marketingová strategie na Facebooku

Jaké jsou vaše obchodní cíle, co se týče marketingu na Facebooku? Pokud jste si ještě neodpověděli na tuto otázku, nemá prozatím reklama na Facebooku žádný smysl. Měli byste proto tyto aktivity pozastavit, dokud si na daný dotaz nedokážete odpovědět.

Máte už vytvořenou obsahovou strategii?

Jaký typ obsahu se chystáte zveřejňovat? Jak často budete na Facebooku publikovat obsah? I na tyto otázky byste v případě marketingu na Facebooku měli znát odpověď. Strategie obsahu by opět měla směřovat k získání základny fanoušků, která vám pomůže sdílet zajímavý obsah a rozšířit povědomí o vaší značce i produktech.

Měření návratnosti investice

Pokud má vaše společnost vytvořenou marketingovou strategii pro Facebook zahrnující správné prostředky k dosažení stanovených cílů, jste rozhodně o krok napřed. Neméně důležité však je pochopit, jak správně měřit a sledovat návratnost investic.

Základním nástrojem je Facebook Page Insights. Tento nástroj nabízí přehled za posledních 7 dní, který zahrnuje:

  • počet To se mi líbí
  • dosah příspěvku
  • celkové zaujetí a podrobné statistiky posledních přidaných příspěvků

K přesnějšímu měření však doporučujeme použít také již známý analytický nástroj – Google Analytics, který je vhodný zejména při měření konverzí. K tomuto měření, stejně jako u vašich webových stránek, stačí umístit na stránku na Facebooku měřicí kód.

Závěr

Facebook je skvělou platformou pro rozšíření povědomí o značce a získání nových zákazníků. Je však třeba mít na paměti, že na Facebooku je nutné doručit správný obsah správným uživatelům a ve správný čas. Velice často se už vaše základna fanoušků postará o vše ostatní, nicméně marketingovou strategii bychom neměli podceňovat ani zde. I když výsledky bez ní nemusí být špatné, s dobře promyšlenou strategií jistě budou ještě lepší.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: facebook.com, searchengineland.com, ppchero.com, socialmediaexaminer.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp