Nejúčinnější tipy pro retargeting v AdWords

31.12.2015
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Retargeting je oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Umožňuje cílení vašich inzerátů v závislosti na aktivitě, kterou provedl návštěvník na vašem webu.

Nejúčinnější tipy pro retargeting v AdWords

Retargeting je oslovení uživatelů, kteří již jednou navštívili vaše stránky. Umožňuje cílení vašich inzerátů v závislosti na aktivitě, kterou provedl návštěvník na vašem webu. Na co byste při retargetingu neměli zapomínat a jakými nástroji můžete zlepšit konverzní poměr?

Využijte dynamický remarketing

Dynamický remarketing není určen jen těm, kteří mají účet v Google Merchant Center. Nyní je možné do AdWords nahrát vlastní parametry. Pak už můžete vytvářet úžasné reklamy, které se budou týkat cestování, vzdělávání, módy atd. zacílené tak, jak budete potřebovat. Dynamický remarketing umožňuje zacílit na osoby, které se již jednou dívali na váš produkt. Lze jej implementovat na libovolnou oblast podnikání.

Používejte YouTube jako platformu pro remarketing

Spousta inzerentů stále nevěří platformě YouTube, ačkoliv by jim mohla zlepšit konverzní poměr. Velkou výhodou reklam na YouTube je skutečnost, že pokud uživatel do 30 sekund klikne na možnost přeskočit reklamu, inzerent za toto zobrazení reklamy nezaplatí vůbec nic.

Využijte v AdWords možnost nastavení času

AdWords nabízí také možnost vlastního časového rozvrhu reklam. Reklamy je pak zákazníkům možné zobrazovat například pouze během provozní doby, v čase, kdy by mohl být o službu největší zájem atd.

zdroj: Google

Seznamy uživatelů pro remarketing

Pokud ještě neznáte RLSA (seznamy pro remarketing), je nejvyšší čas, se s nimi seznámit. Tyto remarketingové seznamy vám umožní přizpůsobit reklamy ve vyhledávací síti právě uživatelům, kteří již v minulosti navštívili vaše webové stránky. Díky RLSA můžete své reklamy upravit tak, aby snáze oslovily tyto návštěvníky. V případě remarketingových seznamů je možné využít dvou strategií, a to buď použít klíčová slova, která běžně nepoužíváte a tyto reklamy zobrazovat pouze uživatelům, kteří nedávno navštívili váš web nebo použít stávající klíčová slova a optimalizovat reklamy pro návštěvníky z remarketingových seznamů. Můžete také například zvýšit nabídku například o 30% pouze při zobrazování uživatelům, kteří navštívili vaše webové stránky za posledních 14 dní.

A jak ještě využít RLSA? Představte si, že jste majitelem webu, například seznamky, kde je hlavním účelem registrace uživatelů. V případě, že je uživatel zaregistrován, dostane se na unikátní stránku, která se zobrazí pouze registrovaným uživatelům. Pak je například možné vytvořit seznam uživatelů, kteří budou z kampaně vyloučeni a nebude se jim tak zobrazovat reklama na něco, co už mají. Vy pak zbytečně nebudete platit za prokliky, které nepovedou ke konverzi. Hlavním přínosem této funkcionality je snižování nákladů během přísných rozpočtových období. Umožňuje také zaměřit se na vybrané uživatele v rámci vybraných kampaní.

Využijte segmenty pro remarketing v Google Analytics

Segment publika pro remarketing je seznam cookie nebo inzertních ID pro mobilní zařízení představující skupinu uživatelů, kterým si přejete, aby byla zobrazována cílená reklama. K možnosti používání této funkcionality je třeba mít účet v Google Analytics a aktivovat si inzertní funkce. Dále je nutné mít zřízený účet AdWords. Publikum je pak specifikováno výběrem z předem konfigurovaných definic publika, definováním vlastního nového segmentu publika a následně importem segmentu.

zdroj: Google

Aby pak bylo možné tyto segmenty využívat i v PPC reklamě, bude potřeba provést krok integrace s AdWords. Díky tomuto propojení budete moci vytvářet seznamy na základě údajů z Google Analytics (město, splnění cílů, doba návštěvy stránky, region,…). Tyto seznamy jsou automaticky importovány do vašeho seznamu publika v AdWords ve sdílené knihovně. Odsud pak AdWords automaticky vytváří podobné seznamy uživatelů, které je možné využít pro remarketingové kampaně. Google takto umožňuje rozšířit své publikum a oslovit uživatele internetu, kteří vykazují podobné charakteristiky jako ti ve vašem seznamu.

Propojte svůj účet AdWords se službou Google Play

V rámci AdWords můžete v rámci rozšířených nastavení propojit účet s dalšími službami společnosti Google. Jednou z nich je také Google Play. Jakmile budete mít tyto účty propojené, stačí zvolit seznamy uživatelů, kterým se pak bude zobrazovat reklama na aplikaci, kteří již nějakou vaší aplikaci používají. Nebo je možné zobrazovat reklamu lidem, kteří vaši aplikaci používali a již nepoužívají s tím, že jim v kampani nabídnete důvod, proč by se k této aplikaci měli vrátit.

Chytré seznamy v Google Analytics

Google také nabízí tzv. chytré seznamy. Jedná se o seznamy publika pro remarketing, které Google generuje s cílem maximalizace konverzí. Google Analytics zde využívá strojové učení na základě vašich dat týkajících se konverzí. Z těchto dat pak vychází pro označení uživatelů, u kterých během následujících návštěv reklamy s největší pravděpodobností dojde ke konverzi. Služba si pak dynamicky spravuje remarketingové seznamy tak, aby se co nejvíce zaměřovala na cílové uživatele, kteří s největší pravděpodobností provedou konverzi.

Využívejte možností, které dnes společnost Google pro PPC kampaně nabízí. Vyzkoušejte, jaký dopad pro vás budou mít RSLA, chytré seznamy v Google Analytics, YouTube, nebo propojení AdWords s Google Play.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: searchengineland, google, ppchero

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333