Nové funkce v Google Adwords
Společnost Google provádí změny platformy Google Adwords.

Nové funkce v Google Adwords. Už je znáte?

Společnost Google provádí změny platformy Google Adwords velmi často. Jen v loňském roce jsme získali přístup ke stovkám nových funkcí. Přestože jsou tyto změny většinou skvělou zprávou pro inzerenty, udržet krok s tempem rozvoje platformy může být výzvou i pro nejlepší PPC specialisty. Mnohé z těchto změn dokonce ani nebyly ohlášeny. Chcete-li se lépe orientovat, přečtěte si náš článek.

Adwords Ad Customizers

Ad Customizers je technologie, která umožňuje přizpůsobit text vašich textových reklam kontextu vyhledávání uživatele. Díky Ad Customizers (česky personalizátorům reklam) je možné do inzerátů dynamicky dosazovat jakýkoliv údaj (ceny, čísla, text, datum atd).

Zmíněný personalizátor vloží do reklamy klíčové slovo, informaci o termínu ukončení prodeje nebo jakýkoliv vámi zvolený text. Jednou z velmi užitečných funkcí je možnost odpočtu. Pokud napíšete v editaci inzerátu složenou závorku, tedy {, Google Adwords vám automaticky nabídne možnosti personalizátorů reklam, jako jsou odpočet, personalizace reklam nebo vložení klíčového slova, které spouští vaši reklamu.

Dříve odpočítávání časově omezených nabídek v Google Adwords představovalo každodenní přepisování dat. Díky funkci odpočítávání tato starost odpadá. A vzhledem k tomu, že se zákazníci mohou nacházet v různých časových pásmech, vznikal občas v těchto případech nemalý zmatek.

Rozšíření o popisky (callout extensions)

Tato nová funkce Google Adwords je o něco složitější, ale rozhodně se vyplatí tuto službu při správě PPC reklam znát. Rozšíření o popisky přidává k reklamním textům další doplňující informace, jako jsou prodejní argumenty, informace, zda je zboží skladem, konkurenční výhody atd. V PPC reklamě se tedy objeví další řádek typu: Všechny modely skladem, 15% sleva pro studenty atd. Na rozšířený popisek však není možné kliknout.

Demografické cílení reklam

V rámci Google Adwords je také možné oslovit užší skupinu uživatelů na základě demografických údajů. V rámci demografických skupin můžete zvolit věk, pohlaví nebo rodinný stav. Pokud je tedy váš produkt určen například svobodným ženám do 25 let, tato funkce Google Adwords vám umožní, aby vaše reklama nebyla zbytečně zobrazována uživatelům, kteří do vaší cílové skupiny nespadají. Toto zúžené cílení je možné nastavit v kartě Obsahová síť.

Google Adwords Editor

Koncem roku 2014 byl zaktualizován oblíbený nástroj – Adwords Editor. Aplikace má zcela nový vzhled a rychlejší odezvu. Zobrazování údajů je nyní mnohem efektivnější a je dále umožněno hromadné provádění změn v kampaních. Roletku s přepnutím do jiného účtu v novém editoru nenajdete. Nahradilo ji totiž tlačítko Účty, díky němuž je další účet otevřen v novém okně.

Správci reklam tak mohou otevřít více oken najednou a zobrazit si různé části svého účtu. Při otevření libovolného počtu účtů můžete dokonce vkládat, kopírovat nebo přetahovat jednotlivé položky z jednoho okna do druhého.

S novou verzí editoru přišla také změna ve vkládání klíčových slov. Dříve stačilo slova pouze napsat nebo vložit z předem připraveného seznamu. Nový editor obsahuje tabulku, kde u jednotlivých sloupců určujete, jaká data vkládáte. V případě, že chcete vložit více klíčových slov najednou, doporučujeme připravit si daná klíčová slova například v Excelu nebo Notepadu.

Adwords kampaně zaměřené na volání

Google na dnešní trendy zareagoval také novou funkcí, díky které lze vytvářet PPC reklamy zaměřené pouze na smartphony. V prvním řádku PPC reklamy se tak nezobrazí klasický text, ale telefonní číslo. Vedle inzerátu je v tomto typu reklamy zobrazeno tlačítko „Call“.

Nastavení této kampaně je velice jednoduché. Při nastavování kampaně pro vyhledávací síť vybereme možnost „Pouze volání“. V rámci reklamní kampaně pro mobily je také oproti běžné kampani možné vybrat si přímo dny v týdnu a denní doby, kdy má být reklama zobrazována. Namísto textu, který se běžně do prvního řádku reklamy vkládá, vložíme naše telefonní číslo. Firmy, pro které je zavolání klienta mnohem důležitější než proklik na jejich stránku, jistě tuto novou funkci velmi ocení.

Na změnách platformy Google Adwords pracuje společnost Google denně a ročně nás čekají stovky změn, které často ani nepostřehneme. PPC specialisté se musí skutečně otáčet, aby s danými změnami drželi krok. Všechny míněné změny pomáhají inzerentům k lepšímu nastavení vlastních reklam, a potažmo i k vyššímu zisku.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: wordstream.com, adwords.blogspot.com, searchengineland.com, serarchenginejournal.com, foto: flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp