Překvapivé výhody vysokého CTR
Vyšší CTR znamená vyšší skóre kvality a snížení ceny za proklik. Zlepšuje se také hodnocení vaší stránky. CTR není důležité pouze v AdWords, ale i pro další marketingové kanály.

 

Je naprosto zřejmé, že CTR je pro PPC reklamu velmi důležité. Vyšší CTR znamená vyšší skóre kvality a snížení ceny za proklik. Zlepšuje se také hodnocení vaší stránky. CTR není důležité pouze v AdWords, ale i pro další marketingové kanály.

CTR není důležité pouze v AdWords, jak jste si možná dosud mysleli. Hraje svou velmi důležitou roli napříč marketingovými kanály.

Větší podíl zobrazení reklamy

Budete-li mít vysoké CTR, ceny za vaše reklamy budou mnohem nižší. Konkrétně se takto dočkáte mnohem nižší ceny za proklik. Toto pravidlo platí pro veškeré reklamy ve vyhledávací síti Google, ale i pro reklamní síť, Gmail, reklamy na Youtube atd.

Ale vysoké CTR nemá vliv pouze na snižování CPC. Na CTR je závislé i pozice zobrazování jednotlivých reklam.

Podpora pozice vašeho webu v organickém vyhledávání

Budete-li mít vysoké CTR a vaše PPC reklamy budou zobrazovány na nejvyšších pozicích, budete mít také vyšší pravděpodobnost, že na ně někdo klikne. Poroste vám skóre kvality i počet kliknutí. Váš web bude mít více přístupů a lidé na něm budou moci provést konverzi, prohlédnout si vaše ostatní produkty atd. To vše povede k tomu, že se zlepší i vaše pozice v organickém vyhledávání.

Větší provoz na Vašich stránkách zkrátka dává Googlu informaci o tom, že zde pravděpodobně uživatelé nacházejí hledané informace.. a tím pádem vaše skóre kvality poroste a Google bude vaši stránku více zobrazovat jako relevantní výsledek mnoha vyhledávání.

Nárůst konverzí

Když už jsme u nárůstu provozu na vašem webu a vyššího skóre kvality, můžeme také očekávat, že i zaznamenáte nárůst i co se týče konverzí. Pokud se tedy vaše CTR zvýší 2x, můžete očekávat zhruba o 50% vyšší konverzní poměr.

e-maily

Vaše emaily konečně budou vidět!

Je důležitou součástí vaší marketingové strategie také emailing? Pak pravděpodobně máte tisíce kontaktů, na které pravidelně zasíláte emaily s poutavým textem. Velkým problémem emailingu ale je, že tyto propagační emaily jsou ve většině případů odsunuty na Gmailu do promo složky, nebo ještě hůře, do spamů.

Pokud ale vaše emaily mají vyšší CTR, je zde mnohem vyšší pravděpodobnost, že budou uživatelům zobrazeny a že budou přečteny. Pokud je vaše míra prokliku velmi nízká, s největší pravděpodobností budou vaše emaily přesunuty do spamů.

Jednoduchý trik

Lepšímu CTR můžete pomoci tím, že smažete emailové adresy, které vaše emaily neotevírají. Smazáním neproduktivní části vaší emailové databáze můžete zvýšit CTR až o 50%. A proč je dobré mít vysoké CTR, jsme si podrobně popsali v článku výše…

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: searchenginewatch.com, google.com, searchengineland.com, cpcstrategy.com, foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp