Tiktok
Chcete spustit reklamy na TikToku, které budou mít opravdový úspěch? Myslete na to, že klíčem k úspěchu je cílení na relevantní publikum.

Ani ta nejlépe graficky zpracovaná reklama, která však necílí na správné publikum, nebude nikdy tak úspěšná jako ta, která svou taktiku zakládá na datech ke zpřesnění cílení. Pojďte prozkoumat techniky, které Vám pomohou oslovit relevantní publikum.

Proč oslovovat relevantní publikum?

Správné cílení Vám zvýší efektivitu Vašich reklam. S tím se pojí zasažení většího množství potencionálních zákazníků a následný růst tržeb. Každé promarněné zobrazení Vaší reklamy na TikToku je pro Vás ztrátou konverze. Díky efektivnímu cílení snížíte náklady na reklamu a generujete nové prodeje. Zároveň také vzroste povědomí o Vaší značce a Vašich produktech u relevantní cílové skupiny. Správné zacílení je klíčem k úspěchu.

Jste na poli TikToku noví? Zajímá Vás, jak marketing na TikToku funguje? Připravili jsme si pro Vás článek, který Vám pomůže při pronikání do této problematiky.

Pracujte se stávajícími zákaznickými daty

Zamyslete se, kdo jsou Vaši zákazníci a jaké jsou jejich potřeby a přání. Prozkoumejte data, které jste o nich již získali. Využijte demografické údaje i údaje o nákupním chování. Znát věk, pohlaví a lokalizaci svých stávajících klientů je cesta k efektivnější reklamě. Vaši stávající zákazníci budou ve většině případů podobní Vašim potencionálním zákazníkům, na které byste měli v rámci kampaní cílit.

Nedostaňte se však do situace, kdy budete jen slepě analyzovat stávající data a uzavírat si tak cestu k dalším příležitostem. Na TikToku můžete objevit zcela nové specifické segmenty, které budou mít o Váš produkt zájem.

Zaměřte se na zájmy a chování

Sociální síť TikTok zpočátku vypadala jako síť, kterou budou využívat pouze dospívající, kteří na ni přijdou jen se zájmem se pobavit. Díky rostoucímu počtu uživatelů se však jeho obsah tak rozrůstá, že je možné na něm zhlédnout videa specializovaná například na zdravotnictví, stavitelství, účetnictví či investice. To s sebou přináší dvě situace. Na jednu stranu můžete oslovit velké množství potencionálních zákazníků, na druhou stranu je opravdu důležité co největší zpřesnění cílení Vašich reklam, abyste zabránili velkým objemům promarněných zobrazení. Zaměřte se proto na zájmy a chování, které by měli mít Vaši zákazníci.

Cílení podle zájmů Vám umožňuje cílit na dlouhodobé zájmy uživatelů na TikToku. Zacílit můžete na základě širokých zájmových kategorií, jako jsou například finance či hry. Druhým typem zájmového cílení je doplňkový zájem, který Vám platforma nabídne pro rozšíření dosahu Vaší reklamy.

Cílení na chování Vám umožňuje cílit na uživatele dle jejich nedávných interakcí. Zajímají Vás lidé, kteří přidávají komentáře ke konkrétním profilům nebo sdílejí určitý typ videoobsahu? I na tyto skupiny můžete zaměřit svá marketingová sdělení.

Kombinace obou těchto strategií Vám umožní zacílit na relevantní publikum, které si pravděpodobně zakoupí Vaše produkty či služby. TikTok z vybraného segmentu identifikuje nejvýkonnější segmenty, a tak budete schopni své reklamy v průběhu času efektivně optimalizovat pro maximalizaci konverzí.

Využijte vlastní publikum

Vlastní publikum je jeden z nejvýkonnějších nástrojů na TikToku, které můžete využít ve svůj marketingový prospěch. Co vlastní publikum představuje? Jde o uživatele, kteří nějakým způsobem v minulosti interagovali s Vaší značkou. Zejména, pokud zveřejňujete specifičtější marketingová zadání, bude cílení na vlastní publikum správnou volbou. Tito uživatelé o Vás již vědí a znají Vaši značku, je tedy pravděpodobnější, že si zakoupí Vaše produkty nebo objednají Vaše služby. Tato strategie Vás bude velice pravděpodobně stát i méně peněz než výběr publika naslepo.

Mimo to je tu také možnost nahrát vlastní datový soubor, který na základě nahraných dat (především e-mailu) najde profily uživatelů, kteří s Vámi již interagovali na jiné platformě či na Vašem webu a můžete na ně zacílit s Vaší videoreklamou. Zapojit můžete dále uživatele, kteří již interagovali na Vašem TikTok účtu či ty, které Vaše reklamy oslovili v minulosti. Opětovné cílení může být velice úspěšné pro generování konverzí a uskutečnění nákupů.

Lookalike segmenty – efektivní rozšíření vlastního publika

K efektivnímu rozšíření vlastního publika Vám mohou dopomoci tzv. Lookalike segmenty. Algoritmus plaformy TikTok je schopen analyzovat některé společné atributy, které obsahuje Vaše publikum. Na základě této analýzy Vám nabídne skupiny uživatelů, kteří s nimi mají společné atributy (demografické údaje, zájmy a další) a umožní Vám na tyto uživatele zacílit. Lookalike segmenty jsou efektivními skupinami, které Vám mohou úspěšně generovat konverze.

Analyzujte výkonová data a optimalizujte své kampaně

I přesto, že budete následovat veškeré výše zmíněné kroky, nesmíte zapomenou sledovat statistiky, které Vaše kampaně generují a na základě získaných dat kampaně optimalizovat. Díky tomu se budete moci zaměřit na své nejziskovější publikum a výrazně tak zvýšit návratnost investic (ROI). Na základě získaných dat upravte své rozpočty, podpořte zisková publika a pozastavte segmenty s nízkým výkonem.

Pro vylepšení cílení na TikToku můžete využívat TikTok pixel, který Vám po instalaci s Vašim webem umožní určit uživatele, kteří dokončí nákupy, generují příjmy a zlepšují návratnost investic (ROI).

A/B testování jako cesta k lepšímu zacílení

Víte, že pro porovnání výkonu svých kampaní můžete využít A/B testování? Pomocí nástroje Split Testing na TikToku nastavíte test Vaší kampaně, jehož výsledky můžete sledovat v reálném čase. Platforma zajistí, aby doručení Vašich reklam testovacímu publiku běželo s dostatečným a spravedlivým rozpočtem. Pokud testování zaznamená kvalitní výsledek, potvrdí Vám TikTok vítěznou reklamní sestavu. A/B testování je skvělým způsobem pro správné zacílení a získání efektivních a rychlých výsledků.

Máme pro Vás pár doporučení ohledně A/B testování:

  • Nespouštějte příliš mnoho testů současně, abyste se neutopili v datech a mohli lépe provádět úpravy.
  • I když jde o testy, sledujte pečlivě výsledky. Buďte trpěliví.
  • Dejte algoritmu TikToku prostor pro práci. Výsledky se nedostaví ihned, je zapotřebí nashromáždit data.
  • Zajistěte dostatečný rozpočet pro všechna publika v rámci testování.

Jestliže si s TikTokem nevíte rady, není se za co stydět. Nebojte se požádat o rady odborníků, kteří spravují sociální sítě, nastavují reklamy dlouhodobě a vědí, jaké strategie jsou nejlepší. Nikdo učený z nebe nespadl. Rádi Vám pomůžeme na Vaší cestě za lepšími výsledky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp