RLSA v Nákupech Google

29.10.2015
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Od jara 2015 Google testoval remarketingové seznamy pro Nákupy Google a nyní budou dostupné pro všechny inzerenty.

RLSA v Nákupech Google

Vánoční nákupní sezóna se pomalu blíží, a společnost Google se proto rozhodla vylepšit cílení reklam a optimalizovat kampaně v Nákupech Google i ve vyhledávání. Seznamy uživatelů pro remarketing (RLSA) ve vyhledávání je funkce, kterou je možné použít pro účty po celém světě již delší dobu. Google ale od jara testoval remarketingové seznamy pro Nákupy Google a nyní budou dostupné pro všechny inzerenty.

Nyní mohou prodejci po celém světě cílit své reklamy v Nákupech Google i ve vyhledávání na uživatele, kteří již dříve navštívili jejich webové stránky. PPC kampaně tak budou přímo přizpůsobeny těmto návštěvníkům, když právě vyhledávají právě na Googlu.

Dopad seznamů pro remarketing v Nákupech Google

Zmíněný seznam pro remarketing umožňuje více se zaměřit na řízení a nastavení nabídek na základě URL nebo pravidel tagů vytvořených společností Google a určených pro remarketing. S největší pravděpodobností je již většina marketérů s těmito seznamy publika ze svých kampaní pro remarketing nebo textových reklam obeznámena, nicméně, nyní však budou moci tuto funkci využívat i v rámci Nákupů Google.

Seznamy publika pro remarketing v rámci Nákupů Google budou nyní k dispozici všem inzerentům. A jakmile zjistíte, jak významné mohou pro vaše kampaně být, jistě se budete chtít zaměřit na předchozí návštěvníky webu, předchozí nakupující nebo dokonce na uživatele, kteří si prohlíželi určitý produkt či kategorii produktů na vašich stránkách.

Pokud ještě s těmito funkcemi nejste obeznámeni, je nejvyšší čas učinit tak nyní, abyste byli připraveni přizpůsobit své reklamy už ke konci roku 2015. Použít budete moci přímo remarketingové seznamy z Google AdWords i Google Analytics.

Jak využít RLSA v Nákupech Google?

Díky funkci seznamů pro remarketing budete také moci upravovat nabídky CPC (náklady za proklik) i cílení na uživatele, kteří již navštívili vaše webové stránky. Můžete například zvýšit nabídky za proklik u uživatelů, kteří u vás provedli v minulosti konverzi (tedy například nakoupili).

Inzerenti mohou například do reklamních sestav zahrnout klíčová slova, která běžně v reklamě nepoužívají, pro uživatele, kteří již navštívili jejich web a provedli zde konverzi. Je tedy možné využít například obecnější výrazy, ale pouze pro tyto osoby. Když pak tito uživatelé budou vyhledávat na internetu, zobrazí se na obecné výrazy reklama inzerenta, u kterého již jednou provedl konverzi, a pravděpodobnost dalšího nákupu je o něco vyšší. Můžete také například zvýšit nabídky o 25 % pro uživatele, kteří si prohlíželi vaše webové stránky v posledních 30 dnech.

Výše zmíněná využití RLSA jsou jen některými z mnoha možností. Dokonce i pouhé shromažďování informací o vašich zákaznících může být v budoucnu velmi přínosné. Vědět více o svých zákaznících se rozhodně vyplatí.

zdroj: cpcstrategy.com, crealytics.com, ppchero.com, wordstream.com

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333