Strategie pro reklamu v Nákupech Google
Snad každá firma by dnes měla řešit marketing online. Ať už se ale věnujete online nebo offline marketingu, vždy je nutné mít promyšlenou marketingovou strategii. Čím je specifická pro Q4?

Snad každá firma by dnes měla řešit marketing online. Ať už se ale věnujete online nebo offline marketingu, vždy je nutné mít promyšlenou marketingovou strategii. My se dnes podíváme na nejlepší postupy a pokročilé strategie pro reklamu v Nákupech Google na Q4.

Rekapitulace výsledků z Q3

Pro efektivní strategii pro Q4 je nejdříve třeba zhodnotit strategii, kterou jste aplikovali v rámci Q3. Díky možnosti pokročilých analytických nástrojů, které jsou dnes k dispozici, můžete snadno zjistit, které kanály, kampaně a konkrétní produkty měly největší úspěch.

Abyste svou strategii pro Q4 lépe sladili s realitou, je třeba sledovat, jak si během roku vedly jednotlivé prodejní kanály, jednotlivé produkty a kampaně. Tyto informace jsou klíčové pro rozhodování o nových iniciativách a hlavních prioritách.

Rozpočet a nabídková strategie

Vzhledem k blížícím se vánočním svátkům mohou obchodníci ve 4. kvartálu očekávat zvýšení provozu na webu. Lidé budou na internetu vyhledávat dárky ve velkém. Každým rokem se pro nákup dárků na internetu rozhoduje více a více uživatelů.

Vzhledem k tomuto faktu je ale také nutno očekávat, že do PPC reklamy v Nákupech Google budete muset investovat o poznání více. Více obchodníků se totiž v tomto období rozhodne pro tento způsob propagace svých produktů.

Náklady na proklik tedy budou vyšší. Doporučujeme zvýšit nabídky zejména na Black Friday , který už se stal známým obdobím pro své zvýhodněné nabídky i v ČR.

e-shop

Schvalování reklam

Inzerenti by také měli zajistit, aby jejich reklamy byly na 100% schváleny dříve, než je zapnou. Pokud například chcete své reklamy zapnout na Black Friday, jistě se nebudete chtít trápit jejich optimalizací kvůli tomu, že nebyly schváleny. Proto připravujte reklamy včas. Google pak zpravidla přezkoumá vaše kampaně do 1 pracovního dne.

Den ukončení kampaně

Rozhodli jste se spustit vánoční kampaň? Pak je důležité spočítat si, kdy může dojít k poslední objednávce, kterou budete schopni odeslat do Vánoc.

PPC reklama Google

RLSLA

Inzerenti také mohou znovu oslovit nedávné návštěvníky pomocí RLSA (remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání). Tyto seznamy obchodníkům umožňují v rámci PPC reklamy oslovit uživatele, kteří již dříve navštívili jejich web nebo již dokonce nakoupili jejich produkty.

Hledáte-li tedy například mobilní telefon, který chcete koupit své drahé polovičce k Vánocům a v daném eshopu si sice výrobek prohlédnete, ale nenakoupíte, tento eshop vám díky RLSA může být zobrazován během dalšího vyhledávání. Již jste totiž v seznamu uživatelů, kteří vyhledávají určitý typ mobilního telefonu.

Vlastní seznamy zákazníků

p>Vlastní seznamy zákazníků jsou dalším velkým esem v rukávu, zejména v boji o zákazníky v předvánočním období. Umožňují totiž zobrazovat reklamy zákazníkům na základě údajů, které inzerenti sdílí se společností Google. Pomocí těchto seznamů je možné například oslovit nové publikum na YouTube díky cílení na segment publika, které je nejvíce podobné vašim nejcennějším zákazníkům. Ve vyhledávací síti Google pak můžete například upravovat své kampaně na základě toho, co víte o svých zákaznících.

Rozšíření reklam

Rozšíření reklam v AdWords umožňuje inzerentům přidat další informace o vaší firmě či o produktech, které jsou pak zobrazovány spolu s PPC reklamou. Rozšíření reklam zvyšuje jejich hodnotu a mohou tak snáze být zobrazovány na vyšších pozicích ve vyhledávání.

Nyní už víte, na co se je třeba připravit, co se týče reklamy na toto čtvrtletí. A nyní je nejvyšší čas pustit se do práce!

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: cpcstrategy.com, google.com, ppchero.com, searchengineland.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp