Strategie pro efektivní zobrazování reklam na Facebooku a Instagramu
Seznamte se strategiemi pro efektivní zobrazování reklam na Facebooku a Instagramu, které vám zajistí úspěch i během pandemie koronaviru.

Pandemie COVID-19 má významný dopad na každodenní obchodní a spotřebitelské chování. Lidé sice stále více nakupují online, ale mění se jejich nákupní zvyklosti i sortiment, o který projevují zájem. To se také projevuje na efektivitě online reklamy. Abyste dokázali i nadále zůstat ve hře, je důležité upravit vaši online reklamu tak, aby byla pro zákazníky stále zajímavá. Poradíme vám jak na to.

Seznamte se strategiemi pro efektivní zobrazování reklam na Facebooku a Instagramu, které vám zajistí úspěch i během pandemie koronaviru.

  1. Zůstaňte konzistentní a vylepšujte vaše nejvýkonnější reklamy.
  2. Budujte povědomí o značce u online publika.
  3. Získejte nové návštěvníky a vytvořte si seznam pro e-mailový marketing pomocí reklam generujících potenciální zákazníky.
  4. Zaměřte se na remarketingové kampaně.
  5. Vyzkoušejte nové reklamní kreativy a publika.
  6. Vyzkoušejte Facebook a Instagram Live

1. Zůstaňte konzistentní a vylepšujte vaše nejvýkonnější reklamy

Facebook nedávno varoval inzerenty, že kvůli současné situaci může docházet k určitým zpožděním a chybám, protože se zvyšuje závislost reklam na automatizovaných kontrolních systémech. To znamená, že při nahrání nové reklamy nebo úpravě stávající - např. změna titulku, obrázků nebo cílení na publikum, bude reklama podrobena kontrole podle nových zásad. Aby se zabránilo narušení vaší reklamy, neměli byste na svých nejvýkonnějších reklamách nic upravovat, ani je nahrazovat novými reklamami, protože po každé změně se reklama odesílá znovu ke kontrole.

2. Budujte povědomí o značce u svého online publika

V situaci, kdy je stále mnoho lidí doma, pravděpodobně získáte mnohem více návštěvníků, jelikož lidé surfují po internetu, aby si ukrátili čas. Se zvýšeným počtem zobrazení reklam dojde pravděpodobně k poklesu CPM, což představuje výbornou příležitost získat se stejným rozpočtem větší dosah na Facebooku a Instagramu.   Pokud možno, naplánujte si své reklamy předem na dobu, kdy je nejvíc uživatelů z vaší cílové skupiny online a kdy je největší pravděpodobnost, že vaši reklamu uvidí. Obsah reklam by se měl točit kolem hodnoty, kterou váš produkt nebo služba poskytuje, a toho, jaké problémy pomůže vašim zákazníkům vyřešit.

Nezapomeňte také udržovat kontakt s vaším publikem, nabízet nejnovější zprávy o vaší firmě a upozornit zákazníky, jakým způsobem a kdy jim bude zboží doručeno. Spousta lidí si raději neobjedná, pokud si nejsou jisti, že vaše firma funguje i v době koronaviru. Ujistěte je, že u vás je vše v pořádku.

3. Získejte nové návštěvníky a vytvořte si seznam pro e-mailový marketing pomocí reklam generujících potenciální zákazníky

Pravděpodobně se stejně jako většina online obchodníků snažíte udržovat kontakt s vašimi potenciálními zákazníky pomocí e-mailových zpravodajů. Pokud je vaše firma právě teď uzavřená nebo zaznamenává pokles poptávky, může to být skvělý čas k zaměření vaší strategie na získávání nových potenciálních zákazníků a e-mailů, namísto propagace prodeje.

reklamní kampani na Facebooku zaměřené na získávání potenciálních zákazníků máte příležitost:

  • Vzbudit zájem o váš obsah.
  • Zvýšit počet potenciálních zákazníků a registrací do e-mailového zpravodaje.
  • Vytvořit publikum pro budoucí remarketing.

Při vytváření formuláře pro sběr e-mailových kontaktů většinou méně znamená více. Čím méně informací po spotřebitelích požadujete, tím větší je pravděpodobnost, že vám je poskytnou. Nejlepším způsobem je nedávat do formuláře více než dvě pole, například jméno a e-mailovou adresu. Ostatní důležité informace, které byste o potenciálním zákazníkovi rádi věděli, můžete získat později například pomocí dotazníku.

4. Zaměřte se na remarketingové kampaně

Podle průzkumů opustí vaše stránky více než 75% návštěvníků bez dokončení nákupu. Díky zvýšené přítomnosti lidí na internetu je nyní vhodný čas znovu oslovit vaše předchozí návštěvníky a dostat je zpět na váš web pomocí speciálních propagačních akcí, jako doprava zdarma nebo sleva na vybrané druhy zboží.

Kromě předchozích návštěvníků webových stránek můžete získat nové potenciální zákazníky testováním Engagement custom audiences, vlastních publik, které vám umožní cílit na uživatele, kteří se zabývali vaším obsahem na Facebooku a Instagramu.

To zahrnuje remarketing na uživatele, kteří vaši obchodní stránku na Facebooku a Instagramu sdíleli, komentovali, nebo jí dali lajk, sledovali vaše videa nebo prohlíželi či vyplnili formulář. Nezapomeňte, že čím relevantnějším způsobem dokážete publikum oslovit, tím více konverzí  získáte - proto své publikum co nejvíce segmentujte.

5. Vyzkoušejte nové reklamní kreativy a publika

Chtěli jste vyzkoušet novou reklamní kreativu a zjistit, zda na ni vaše publikum nebude lépe reagovat?  Pokud vaše firma jede momentálně pouze na půl plynu, máte skvělou příležitost vyzkoušet nové kreativy pro různá publika a shromáždit informace, které zefektivní vaše budoucí kampaně.

Při testování nového publika zvažte raději vytvoření nové reklamní sestavy než aktualizaci stávající, abyste lépe porozuměli skutečnému dopadu. U nové reklamní kreativy porovnávejte výkon s vašimi dosavadními nejlepšími kampaněmi. Tímto způsobem můžete porovnat výsledky přímo s reklamou, o které víte, že vám vydělává peníze, což vám při analýze výsledků ušetří čas.

Tip: Pro přesnější analýzu výkonu testovaných reklam zkoušejte měnit vždy pouze jeden prvek. Pokud například chcete vyzkoušet nové fotografie, neprovádějte žádné změny v titulcích ani v textu. Nechte reklamu běžet pár dní a sledujte výkon.

Úspěch i během pandemie koronaviru

Co všechno můžete vyzkoušet?

  • Cílení na publikum podle různých demografických skupin nebo zájmů.
  • Reklamní texty, včetně titulků a výzev k akci.
  • Různé vstupní stránky.
  • Reklamní kreativy, například obrázky nebo videa.

6. Vyzkoušejte Facebook a Instagram Live

Podniky zaměřené na prodej místním zákazníkům jsou současným stavem ohroženy mnohem více než čistě online firmy. Proto byste měli přemýšlet o tom, jak můžete posunout svou obchodní strategii a nabídnout vaše produkty nebo služby online, a přizpůsobit se tak této nepříjemné době. Pokud to není možné, může vám pomoci udržování kontaktu s vašimi současnými a potenciálními zákazníky pomocí Facebook a Instagram Live.

Díky streamování živého videa se můžete s vaším publikem spojit přímějším a autentičtějším způsobem. Navíc je dokázáno, že efektivní video marketing může vést k vyšším konverzím: streamovaná videa na Facebooku a Instagramu získávají 3x vyšší zapojení než předem nahraná videa. Uchopte tedy svůj telefon, začněte streamovat, a získejte více pozornosti vašich potenciálních zákazníků.

Lidé, jejichž sociální kontakty jsou pandemií koronaviru omezeny na minimum, hledají příležitosti, jak se spojit s lidmi tváří v tvář. I když streamované video nenahradí přímý kontakt, jedná se v současné době o nejlepší řešení nabízející interakci a online zážitek, po kterém vaše publikum touží. Zkuste odpovídat zákazníkům na otázky v reálném čase, nabízet online webináře, nebo představovat nejnovější produkty či služby, které vaše firma nabízí.

Chcete-li provozovat úspěšný live stream, ujistěte se, že vaše vysílání je co nejjasnější a s vysokým rozlišením. Vše si předem vyzkoušejte, ale nebojte se, nemusí to být dokonalé. Smyslem živého přenosu je poskytnout zákazníkům skutečný, živý obraz vaší firmy.

Krize je příležitost

Říká se, že krize znamená příležitost. Současná situace vám dává možnost zaujmout pozitivní a empatický postoj, který vám pomůže se zviditelnit i v éře omezených sociálních kontaktů. Využijte proto této příležitosti a prozkoumejte nové způsoby, které vám umožní kreativně rozšířit váš dosah na Facebooku a Instagramu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp