
Zajištění kvalitních leadů v Google AdWords
Reklamní síť Google může být skvělým místem pro generování leadů. Někdy je však kvalita těchto leadů velmi diskutabilní. S vývojem podnikání se firmy snaží expandovat a hledat nové příležitosti pro získání zákazníků. V tomto ohledu jim může velmi pomoci právě reklamní síť Google. Jak tedy zajistit, ale získané leady byly skutečně kvalitní?
Volte texty orientované na konverzi
Při zadávání reklamních textů, tedy hlavičky a textu reklamy, dbejte na to, aby byly orientované na konverzi a na vaše cílové zákazníky. Pokud je vaše služba určena výhradně pro malé podniky, zmiňte tuto informaci i v textu vaší reklamy. Velké společnosti by pak neměly na vaši reklamu klinout a vy si tak ušetříte velkou spoustu nákladů.
Vždy dávejte jasně najevo, co si přejete, aby uživatel udělal, když klikne na vaši reklamu. Lidé vidí reklamy na internetu každý den. Některé z nich slouží brandingu, jiné pouze podávají informace o produktu. Pokud si ale přejete právě dnes prodat váš produkt, nejlepším způsobem je v rámci reklamy vyzvat uživatele, aby se stali vašimi zákazníky okamžitě.
Vstupní stránky zaměřené na konverzi
Mnoho společností má v textu PPC kampaně velmi poutavý text, ale kvalitní vstupní stránky má jen hrstka z nich. Vaše vstupní stránka by měla uživateli poskytnout informace, které hledá. Komu je produkt určen? Co produkt umí? Kolik stojí? Co od vás dostanou navíc oproti konkurenci? Vzhledem k tomu, že si také přejete, aby uživatel na vašem webu nakoupil, přidejte výzvu k akci.
Nebojte se rozvrstvit cílení
Nebojte se více rozvrstvit cílení na zákazníky v rámci reklamní sítě Google. Jen se ujistěte, zda vytváříte smysluplné vrstvy a nejste příliš restriktivní.
In-market publikum
In-market publikum jsou spotřebitelé, kteří aktivně vyhledávají nebo porovnávají produkty v reklamní síti Google a na partnerských webech. Tito lidé se tedy nacházejí v určité fázi nákupního rozhodování. Výběr publika v AdWords můžete upřesnit, například na základě věku nebo dle zájmů.
Využívejte plánovač kampaní v obsahové síti
Plánovač kampaní v Google AdWords poskytuje odhady a návrhy cílení, které pomohou správcům PPC kampaní naplánovat kampaně v obsahové síti. Plánovač sám generuje návrhy, jak je možné cílit v obsahové síti na základě vstupní stránky nebo informací o tom, co zajímá vaše zákazníky. Součástí každého jednotlivého návrhu jsou také informace o počtech zobrazení a historii nákladů i odhady cílení.
Generování leadů je v PPC kampaních velmi jednoduché. Chceme-li si ale zajistit kvalitní leady, je nutné zaměřit se na přesnější cílení a eliminovat tak přístupy uživatelů, kteří náš produkt nehledají, a tím pádem nenakoupí.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: clickz.com, searchengineland.com, google.com, ppchero.com