Propagace na Amazonu
PPC reklama na Amazonu přivede na váš web rychle a levně koupěchtivé zákazníky. Zjistěte, jak z reklamy na Amazonu získat co nejvíc.

Reklamní průmysl se s příchodem online reklamy výrazně změnil. Většina lidí dnes velkou část života tráví na internetu, a pokud je chcete efektivně oslovit, měli byste svou reklamu soustřeďovat tam, kde se pohybuje nejvíc vašich potenciálních zákazníků. Jedním z těchto míst je i Amazon. Jeho výhodou je to, že se zde pohybují lidé, kteří mají zájem nakupovat – je tak mnohem snadnější je přesvědčit, aby utratili peníze za vaše produkty či služby.

Reklama na Amazonu pomáhá firmám oslovit správné zákazníky. Můžete to udělat sami pomocí vlastní reklamní kampaně, nebo použít marketingové služby Amazonu, které to mohou udělat za vás. Reklamu na Amazonu může využívat každá firma, která nabízí produkt s vlastní značkou – i když na Amazonu neprodává.

Jak funguje reklamní platforma Amazon

Reklama na Amazonu funguje na principu PPC – platby za proklik. K dispozici je několik typů reklam, ze kterých si můžete vybrat. Dobré na tomto způsobu propagace je, že hned zjistíte, zda reklama nebo kampaň funguje, nebo ne. Na základě aktivity zákazníků budete moci svůj výběr změnit nebo provést úpravy. Jednou z marketingových služeb, které Amazon nabízí, je i pomoc inzerentovi při rozhodování, který typ reklamy na Amazonu je pro něj nejvhodnější. Inzerent poskytne informace o produktu nebo produktech a Amazon následně vytvoří kampaň. Tým specialistů na kampaně Amazonu přezkoumá poskytnuté informace a na základě zákazníkem poskytnutých seznamů produktů vypracuje plán. Díky tomu může být vaše reklamní strategie na Amazonu mnohem úspěšnější.

Typy reklam na Amazon Advertising

Již víte, že za reklamu se platí. Kolik a jak za reklamní kampaň zaplatíte, závisí na tom, jaký typ reklamy si vyberete. Na výběr máte celou řadu možností. Který typ reklamy je pro vás ten pravý? Zde jsou stručné popisy jednotlivých typů reklamy:

Sponzorované reklamy Amazonu

Sponsored products ads (Sponzorované reklamy na produkty) i Sponsored brands ads (sponzorované reklamy značek) se na Amazonu zobrazují ve "výsledcích nakupování". Zákazníci, kteří kliknou na reklamu sponzorovaných produktů nebo sponzorovaných značek, mohou být přesměrováni na webovou stránku vaší firmy. Budou se vaše reklamy na produkty nebo reklamy na značky zobrazovat ve výsledcích nakupování jako první, někde uprostřed nebo jako poslední? To závisí na tom, kolik za sponzorovanou reklamu zaplatíte.

Z principu PPC (anglická zkratka pro platbu za proklik) vyplývá, že za reklamu zaplatíte, pouze když nakupující klikne na vaše sponzorované produkty. Vaše reklama je "zařazena" podle toho, kolik jste si zvolili platit za kliknutí. Například reklamy inzerenta, který platí za kliknutí 80 Kč, jsou umístěny výše než reklamy inzerenta, který za kliknutí na sponzorované produkty platí pouze 40 Kč.

Amazon

Rozdíl mezi Sponsored brands ads a Sponsored products ads

Jak reklamy sponzorovaných značek, tak reklamy sponzorovaných produktů jsou si podobné v tom, že se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Pokud nakupující kliknou na reklamy značek, budou přesměrováni na webovou stránku vaší firmy. Reklamy značek pomáhají vaší firmě budovat povědomí o vaší značce. Sponzorované reklamy na produkty jsou právě takové, ale zaměřené na jednotlivé produkty. Zákazník klikne na PPC reklamu a je přesměrován na stránku s konkrétním produktem.

Zobrazování reklam na produkty

Pokud zvolíte reklamu na produkty, může se vaše reklama zobrazovat na domovské stránce Amazonu, na stránkách s podrobnostmi o produktu nebo na stránkách s výsledky vyhledávání produktů. Vaše PPC reklama se navíc nemusí zobrazit pouze na Amazonu. Amazon má totiž spoustu přidružených stánek, kde se taktéž mohou zobrazovat reklamy jejich zákazníků.

Videoreklamy

Reklama na Amazonu zahrnuje také možnost videoreklam. Vaše produktové video reklamy se mohou zobrazovat na stránkách přidružených k Amazonu, jako je IMDb.com, Twitch a zařízení jako Fire TV.

Obchody Amazon

Na stránce Amazonu si můžete vytvořit virtuální obchod pro své produkty. Znamená to, že vaše produkty se budou stále zobrazovat ve výsledcích vyhledávání produktů. Navíc získáte jako prodejce mnohem větší důvěryhodnost, jelikož váš obchod bude součástí obrovské a důvěryhodné platformy, jakou Amazon bezpochyby je. Jakmile se zákazníci dostanou na stránku s vašimi produkty, dozví se také automaticky o vašich dalších produktech.  

Zvukové reklamy

Na rozdíl od ostatních reklamních platforem má Amazon také možnost zvukových reklam, které se spouštějí během přestávek, pokud uživatelé poslouchají bezplatnou hudbu z Amazonu prostřednictvím zařízení s podporou hlasového asistenta Alexa. Zařízení Alexa podporují služby Echo,  Fire TV a také další mobilní a desktopové aplikace.

Nativní reklamy

Nativní reklamy jsou podobné reklamním spotům. Návštěvníkům, kteří na Amazonu vyhledávají nějaké zboží, se zobrazují další doporučené produkty. Tato doporučení se většinou týkají podobného zboží. Například u výsledku vyhledávání na klíčové slovo vinylový ubrus a zobrazí se další nabídky vinylových ubrusů od různých výrobců. Používání nativních reklam je moudrá volba, zejména pokud je váš výrobek – i když je běžný – něčím charakteristický.

Amazon DSP (Demand Side Platform)

Pomocí platformy Amazon DSP (Demand Side Platform) mohou inzerenti nakupovat produktové reklamy, videoreklamy a zvukové reklamy v jednom balíčku. Reklamy se mohou zobrazovat na stránkách a v aplikacích Amazonu a také na dalších místech prostřednictvím webů třetích stran. Při využití této možnosti můžete snadno sledovat, který typ reklam je nejúčinnější. Inzerenti tak mohou upravovat nabídky ceny za proklik a také náklady na video, audio nebo zobrazovací reklamy.

Samoobslužná reklama vs. prémiové reklamy

S možností samoobslužných reklam má inzerent plnou kontrolu nad reklamami a může snadno provádět změny. U prémiových reklam mohou být vaše reklamy včetně stránky s detailem produktu přizpůsobeny reklamním týmem Amazonu. Pokud nejste zkušení v optimalizaci (používání klíčových slov, která vedou k výsledkům vyhledávání), můžete nechat nastavení reklamy na odbornících Amazonu, kteří díky svým zkušenostem dokážou dosáhnout mnohem lepších výsledků.

Co je pro vás nejlepší? Správně zvolená klíčová slova jsou nesmírně důležitá pro to, aby se produkty zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání. Pokud jste dobře zběhlí v pojmech, jako je cílení na klíčová slova a optimalizace PPC reklamy, může být pro vás volbou samoobsluha. Pokud v používání klíčových slov nejste příliš zběhlí, můžete zvolit prémiové reklamy, které práci s nastavením odvedou za vás.

Optimalizujte své reklamy

Naším nejlepším tipem pro inzerci na Amazonu je optimalizace reklam. Znamená to, že obsah vašich inzerátů by měl používat slova, která definují váš produkt. Optimalizace reklam se provádí tak, že se určí nejčastější vyhledávací výrazy, které používají zákazníci hledající informace o produktu. Optimalizátoři používají statistiky k určení klíčových slov, která jsou nejčastěji používána při vyhledávání jednotlivých produktů.

Pokud chcete inzerovat produkt, který je hodně konkurenční, to znamená, že jej nabízí hodně prodejců, budete muset zvýšit výkon reklamy pomocí obsahu, který využívá ta nejlepší klíčová slova.

Jak dokonale optimalizovat inzeráty na Amazonu

Při optimalizaci na jednotlivá klíčová slova je důležité zaměřit se také na vyřazení negativních klíčových slov. Negativní klíčové slovo je opakem dobrého klíčového slova. Zde je příklad: prodáváte turistické boty. Příkladem klíčového slova by byl výraz „turistické boty“. Váš inzerát se však také může zobrazit lidem, kteří hledají například „turistické boty Salomon“, které ovšem v nabídce nemáte. Je proto lepší zadat klíčové slovo „Salomon“ jako negativní, což znamená, že se vaše reklama na dotazy obsahující slovo Salomon nebudou zobrazovat.

Pokud naopak prodáváte konkrétní typ turistických bot, přidejte ho do popisu, například "nepromokavé" a "kožené". Nyní máte "nepromokavé kožené turistické boty" neboli to, čemu se v oboru říká "dlouhé klíčové slovo". Tato dlouhá klíčová slova představují velmi specifické fráze, které se snadněji optimalizují, jelikož zde není taková konkurence a navíc je zadávají většinou lidé, kteří mají již přesnou představu o tom, co hledají, a proto je snazší je přesvědčit ke koupi.

Kolik stojí reklamy na Amazonu?

Cena reklamy na Amazonu se odvíjí od ceny za proklik, kterou je inzerent ochoten zaplatit. Pokaždé, když uživatel klikne na vaši reklamu, bude vás to stát tuto částku. O tom, na jakém místě (a zda vůbec) se vaše reklama ve výsledcích Amazonu umístí, rozhoduje systém podobný aukci. To, kolik se rozhodnete zaplatit za kliknutí, může rozhodnout o tom, jak bude vaše reklama zařazena – na jaké pozici se umístí jako výsledek vyhledávání zákazníka. Na některá vysoce konkurenční klíčová slova budete proto muset nabídnout mnohem vyšší částku za proklik, než na jiná, aby se vaše reklama vůbec zobrazila. Čím více za proklik nabídnete, tím výše se vaše reklama zobrazí a tím více kliknutí získáte. Mějte však na paměti, že kliknutí nemusí vždy znamenat prodej. Musíte proto cenu za kliknutí nastavit zároveň tak, aby se vám reklama vyplácela. Díky přehledným statistikám, které sledují cenu za proklik, počet prokliků i počet a hodnotu uskutečněných prodejů naštěstí vždy přesně víte, nakolik se vám které klíčové slovo vyplácí.

Měl bych inzerovat na Amazonu?

Ano, k dnešnímu dni je Amazon největším online prodejcem. Jeho návštěvníci tam chodí proto, aby nakupovali. Je zde proto mnohem větší šance, že vaše reklama bude úspěšná a bude generovat prodeje. Proto by reklama na Amazonu neměla chybět v marketingovém mixu žádného online prodejce, obzvláště těch, kteří prodávají i do zahraničí. Reklama na Amazonu navíc není příliš drahá oproti jiným PPC platformám, například Facebooku či Googlu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp