Marketingová strategie pro Pinterest
Pinterest je ideálním místem pro propagaci jakýchkoli produktů či služeb, které lze prezentovat v přitažlivém vizuálním stylu. Zjistěte, jak na to!

Pinterest je rozsáhlá sociální síť, kterou používají tisíce lidí ke sdílení svých nápadů, fotografií, zálib a zájmů pomocí takzvaných pinů. Někdy je nejlepším začátkem vyhledávání oblíbeného tématu. I když byl Pinterest původně známý jako stránka pro sdílení receptů a nápadů na výzdobu domova, rozrostl se postupně v obrovskou a hodně navštěvovanou sociální síť, která toho nabízí mnohem více.

Pinterest se totiž proslavil jako vizuální vyhledávač, kde se nachází spousta fotografií, grafiky, odkazů a inspirace téměř na cokoli, co byste mohli chtít najít.

Jeho reklamního potenciálu si proto záhy všimly firmy, které k propagaci svých produktů mohou použít jejich vizuální aspekt. Uživatelé zde totiž velmi často vyhledávají právě fotografie nových produktů a díky tomu je tato sociální síť mimořádně silná, pokud jde o zvýšení návštěvnosti webových stránek.

Protože se skládá téměř výhradně z obrázků, můžete se při prvním příchodu na Pinterest cítit trochu zmatení. Propagace výrobků či služeb v tomto čistě vizuálním prostředí má totiž poněkud odlišná pravidla než PPC reklama na jiných sociálních sítích.

Vytvoření reklamní strategie pro Pinterest, která bude pro vaši firmu dávat smysl, je ideální způsob, jak s touto platformou začít. Pojďme se podívat, jak s takovou jednoduchou marketingovou strategií pro Pinterest začít.

Vymyslete značku pro svůj profil

Prvním krokem k tomu, abyste se prosadili na jakékoli sociální síti, je vytvoření nezaměnitelné značky, díky které uživatelé váš profil snadno rozeznají. Nejprve se ujistěte, že jste si vytvořili na Pinterestu firemní účet, abyste získali přístup k analýze a mnoha dalším funkcím.

Poté je důležité vytvořit originální styl, podle kterého uživatelé snadno rozpoznají, že profil patří vaší společnosti. Každá sociální síť má své vlastní funkce, které umožňují přizpůsobit váš profil, a Pinterest v tomto rozhodně není výjimkou. Pojďme si říct, jak můžete svůj profil na Pinterestu upravit podle svého.

Vyberte si titulní nástěnku

Pinterest umožňuje uživatelům zvolit si titulní nástěnku, která zobrazuje piny z této nástěnky v samém horním rohu jejich profilu. Jednotlivé piny nejsou klikatelné, ale v rohu náhledu je odkaz vedoucí na tuto nástěnku.

Titulní nástěnka je ideálním místem pro přidání příspěvků z blogu, grafiky, snímků produktů a dalších materiálů vaší společnosti. Ujistěte se, že všechny tyto piny budou mít podobné barevné schéma a písmo, které budou odpovídat vaší značce, což vašemu profilu dodá ucelenější a profesionálnější vzhled.

Vždy byste měli mít alespoň jednu nástěnku na Pinterestu, která se zaměřuje výhradně na obsah z vašich webových stránek nebo podnikání.

Vyberte si až pět prezentačních nástěnek

Další částí profilu, kterou si můžete přizpůsobit, jsou vaše prezentační nástěnky. Ty se zobrazují přímo pod vaším jménem a popisem.

Můžete si vybrat až pět nástěnek, které se budou prezentovat v horní části vašeho profilu a budou se posouvat z jedné nástěnky na druhou. Je to skvělé místo pro prezentaci vašich produktů či služeb.

Socíální sítě

Nahrajte profilovou fotografii

Jako další krok při vytváření firemního profilu na Pinterestu nahrajte profilovou fotografii, která bude co nejlépe reprezentovat vaši firmu. Může to být například vaše logo zasazené do čtvercového obrázku o velikosti 165 x 165 pixelů, nebo cokoli jiného, co vaši firmu nezaměnitelně vizuálně identifikuje.

Vytvořte popis vaší firmy

Pinterest vám umožňuje vytvořit popis vaší firmy (bio) v délce 160 znaků. Není to moc, proto byste se měli v tomto krátkém textu soustředit na vystihnutí podstaty své firmy.

Značkové obálky vaší nástěnky

Pro své nástěnky si můžete vybrat konkrétní obálky, což znamená, že je můžete sladit se svou značkou a zbytkem svého profilu na Pinterestu. Existuje několik různých způsobů, jak to můžete udělat. Zaprvé můžete vytvořit a nahrát samostatné obálky pro každou nástěnku a propojit je se svými webovými stránkami, nebo použít z každé své nástěnky špendlík, který odpovídá barvě vaší značky, aby z vašeho profilu vyzařovalo zřejmé barevné schéma.

Ověřte své webové stránky

Abyste mohli využívat všech funkcí vašeho firemního profilu na Pinterestu, budete muset ověřit své webové stránky. Získáte tak přístup k analytickým nástrojům Pinterestu a také zapnete funkci „rich pins“, která umožňuje sdílet více informací o vašich odkazech.

Pro ověření vaší webové stránky vám Pinterest poskytne úryvek kódu, který musíte umístit na své webové stránky. Pokud používáte například WordPress či jiný CRM, existují pluginy, které vám s tím pomohou.

Vytvořte si obsahovou strategii

Jaké typy obsahu budete na Pinterestu sdílet? Existuje mnoho různých typů obsahu, které mají na této sociální síti dobrou výkonnost, například produktové piny, infografiky nebo blogové příspěvky.

Produktové piny

Pokud je vaše firma maloobchodní prodejce nebo internetový obchod, měli byste rozhodně pořizovat úžasné fotografie produktů a vytvářet z nich příspěvky (piny) na svých nástěnkách. Lidé rádi procházejí Pinterest a hledají nové produkty, ať už jde o bytové dekorace, oblečení, inspiraci na dárky pro rodinu a další.

72 % uživatelů Pinterestu uvádí, že je obrázky na této sociální síti inspirují k nakupování, a to i v případě, že původně nic nehledali. Krásné fotografie produktů pomohou upoutat pozornost publika a vytvořit inspirace k nakupování.

Obrázky blogových příspěvků

Dalším skvělým typem pinu jsou obrázky blogových příspěvků, které propagují články, které publikujete na svých webových stránkách. Ujistěte se přitom, že se jedná o dobře navrženou vertikální grafiku, která bude v něčím feedu vynikat.

Blogové články by měly mít přitažlivé fotografie doplněné tučným textem, který si uživatelé Pinterestu mohou snadno přečíst.

Infografiky

Dalším skvělým způsobem propagace vašeho podnikání je sdílení hodnotných informací prostřednictvím infografik. Vzhledem k tomu, že většina infografik bývá ze své podstaty vertikální a dlouhá, je Pinterest ideální platformou pro jejich propagaci.

Připojte se ke komunitním nástěnkám

Další skvělou marketingovou strategií, která vám pomůže dostat váš obsah na veřejnost, je připojit se ke komunitním nebo skupinovým nástěnkám na Pinterestu a pomoci je vytvářet. Pinterest umožňuje uživatelům pozvat ostatní, aby přispívali na nástěnku, a je to ideální způsob, jak dostat svůj obsah před zcela nové publikum.

Vyhledejte významné pinnery ve vašem oboru a zkontrolujte, zda nemají skupinové nástěnky relevantní pro váš obor.

Mnoho uživatelů uvede v popisu dané nástěnky pravidla nebo odkaz na žádost o připojení, tak se podívejte, co najdete. Obvykle stačí napsat majiteli e-mail nebo vyplnit kontaktní formulář a dát jeho účtu follow, aby vás přidal. Jakmile se připojíte, měli byste být v rámci těchto nástěnek aktivní, připínat nějaký svůj vlastní obsah, ale také přispívat i k jinému obsahu, abyste nepropagovali jen svou vlastní firmu.

Zaměřte se na SEO pro Pinterest

Pinterest je v podstatě vizuální vyhledávač, což znamená, že má vlastní algoritmus a vlastní pravidla optimalizace pro vyhledávače. Principy SEO pro Pinterest jsou proto trochu odlišné od optimalizace pro jiné vyhledávače. Aby se pozice vašeho profilu ve výsledcích vyhledávání zvyšovala, musíte se zaměřit na SEO pro Pinterest a implementovat tato pravidla na svém vlastním profilu. Existují tři různá místa na Pinterestu, na která se musíte zaměřit při používání klíčových slov:

Název a popis vašeho profilu

Název vašeho profilu i jeho popis by měly obsahovat vhodná klíčová slova, která lidé používají při hledání produktů a služeb, které nabízíte. Na vyplnění jména na Pinterestu máte 65 znaků a na napsání popisu 160 znaků, což není právě mnoho – měli byste se proto snažit jich využít co nejlépe a přirozeně do nich zahrnout nejoblíbenější klíčová slova ve vašem oboru.

Vaše piny

Nezapomeňte do názvu i popisu vašeho pinu zahrnout relevantní klíčová slova. Stejně jako u jakéhokoli typu optimalizace pro vyhledávače byste však neměli pouze nacpat text klíčovými slovy. Naopak, text by měl dávat smysl a klíčová slova by měla být přirozeně použita jako součást věty nebo odstavce.

Název vašeho pinu by měl obsahovat hlavní klíčové slovo a jeho popis pinu několik dalších vedlejších klíčových slov. Uživatelé i algoritmus Pinterestu by měli po přečtení okamžitě vědět, o co se jedná.

Vaše nástěnky

V neposlední řadě se ujistěte, že vaše nástěnky s piny mají v názvu správně zaměřená klíčová slova namísto líbivých, zábavných názvů. Přestože je důležité, abyste názvem nástěnky zaujali návštěvníky vašeho profilu, SEO by mělo být prioritou.

Důležité je také přidat popisy nástěnek, které uživatelům řeknou, co na nástěnce najdou, a zároveň budou obsahovat vaše hlavní a vedlejší klíčová slova.

Neustále publikujte čerstvé piny

Pinterest miluje čerstvý obsah. Měli byste proto neustále sdílet nový obsah, čímž zlepšíte kvalitu svého profilu a zvýšíte pravděpodobnost, že Pinterest bude váš obsah sdílet ve výsledcích vyhledávání. Překážkou častého sdílení nového obsahu však může být časová náročnost. Málokdo má dostatek času několikrát denně publikovat na Pinterestu čerstvý obsah. Naštěstí však existují nástroje pro automatickou správu obsahu na sociálních sítích, kde si můžete jednoduše dopředu nastavit obsah, který je poté automaticky publikován v předem určeném čase.

Začněte s marketingem na Pinterestu

Pinterest je ideálním místem pro propagaci jakýchkoli produktů či služeb, které lze prezentovat v přitažlivém vizuálním stylu. S využitím výše zmíněných postupů se váš účet na této sociální síti stane zdrojem nových návštěvníků vašeho webu a potenciálních zákazníků.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp