Mýty o PPC reklamě
PPC reklama je poslední dobou absolutním lídrem v rámci online marketingu.

Mýty o PPC reklamě

PPC reklama je poslední dobou absolutním lídrem v rámci online marketingu. Google získává z PPC reklamy přes 10 miliard dolarů ročně, z čehož vyplývá, že  PPC reklama je skutečně velmi populární. Zejména ti, kteří nemají s PPC reklamou příliš zkušeností, mají velmi často mylné představy o fungování PPC reklamy včetně jejího testování. Tyto představy by mohly způsobit více škody než užitku, a proto je více než vhodné si je připomenout a osvětlit si, proč jsou tyto mýty mylné.

Mýtus č. 1 – Testovat je nutné vše a pořád

Je pravda, že testovat svou PPC kampaň byste měli často a testů by nemělo být málo. Abyste ale svůj čas využili opravdu efektivně, vytvořte si testovací plán. Mnoho lidí si myslí, že úspěšný start PPC kampaně znamená testovat každý element a využít většiny testovacích nástrojů, které jsou k dispozici. Tito lidé začínají kampaně testovat téměř ihned a testují po celou dobu téměř vše.

Rozumnější by ale bylo v tomto procesu poněkud zpomalit a vytvořit si nejdříve plán pro testování PPC reklamy. Cílem je určit si, co budete v rámci svých reklamních kampaní testovat a proč.

Jednou z nejúčinnějších a nejpopulárnějších variant testování PPC reklamy je A/B testování. Jedná se o metodu, která umožňuje porovnat efektivitu více variant téhož marketingového nástroje. Je tak tedy možné porovnat dvě varianty reklamy a dále inzerovat pouze tu úspěšnější.

Mýtus č. 2 – Je nutné stále pracovat s Googlem

Velmi častým mýtem týkajícím se PPC reklamy je představa, že je nutné inzerovat zejména pomocí Googlu. Program Google Adwords je však jedním z několika dostupných. Patří sice mezi nejrozšířenější programy, ale není zdaleka jediný. Své PPC kampaně si můžete nastavit například i v rámci Sklik, Yahoo nebo Bing.

Mýtus č. 3 – PPC reklama je příliš drahá

PPC reklama může skutečně dosahovat velmi vysokých rozpočtů, ale není to nutné. Je třeba zmínit, že většina PPC programů vám umožňuje nastavit si vlastní měsíční rozpočet a vaše výdaje tak nebudou ani o korunu vyšší, pokud nebudete chtít. Reklamy pak budou zobrazovány pouze do doby, kdy bude váš rozpočet dostačující. Navíc, vaše reklamy mohou být levnější, pokud správně vyberete klíčová slova a budete mít dobře vytvořenou stránku, která se zobrazí uživatelům po kliknutí na reklamu. Tato stránka by měla příchozí uživatele přimět ke konverzi.

Mýtus č. 4 – Nudné stránky nekonvertují

Zde možná budete překvapeni, ale právě opak je často pravdou. Vaše stránky nemusí hrát výraznými barvami nebo obsahovat animace. Ve skutečnosti jde zejména o informace, které na své webové stránce poskytnete. Je velmi vhodné zahrnout zejména důvody, proč by lidé měli nakupovat právě u vás. Zahrňte také reference, popřípadě obrázek produktu, který prodáváte. Klíčové tedy je, aby web působil důvěryhodně, profesionálně, a poskytl zákazníkům důležité informace.

Mýtus č. 5 – Výsledky PPC jsou znatelné až po dlouhé době

V případě PPC reklamy je právě opak pravdou. Pokud bychom se zaměřili na SEO, zde skutečně může čekání na viditelné výsledky trvat delší dobu. PPC reklama je však uživatelům zobrazována ihned a doba odezvy je zde téměř nulová. V případě, že jste správně zvolili klíčová slova a na otextování reklam jste si dali záležet, výsledky zaznamenáte i během několika minut – pokud má uživatel zájem o nákup.

Mýtus č. 6 – Vaše reklama musí být vždy zobrazována na první pozici

Vůbec není nutné, aby vaše reklama byla zobrazována vždy na prvním místě. Mnoho studií již ukázalo, že uživatelé nejvíce klikají na reklamy umístěné na druhém až šestém místě. Pokud bude vaše reklama zobrazována na druhém až šestém místě, je také zřejmé, že ceny za proklik budou o něco nižší. Navíc nejen umístění vaší reklamy má vliv na konečný výsledek. Pokud je vaše reklama správně zacílena, dbali jste na správný výběr klíčových slov a text vaší reklamy dokáže upoutat pozornost uživatelů, máte mnohem větší šanci na úspěch, i když nebude vaše reklama mezi prvními zobrazovanými. Postačí, ukáže-li se na první stránce.

Mýtus č. 7 – PPC reklama nebude zobrazena kupujícím, které hledám

PPC reklama se drží, co se týče cílení, na předních příčkách. Výrobky a služby, které nabízíte, jsou totiž zobrazovány právě uživatelům, kteří je na internetu hledají. Žádný jiný typ reklamy snad nenabízí takové možnosti za tak nízké ceny.

Mýtus č. 8 – Je nutné usilovat o vysokou míru prokliků

Mnoho začátečníků v PPC reklamě si myslí, že jejich největším cílem by měla být co nejvyšší míra prokliků. Ve skutečnosti by pro vás měla být mnohem důležitější konverze. Nechcete pravděpodobně jen to, aby někdo viděl vaši stránku, ale usilujete především o to, aby návštěva vaší stránky končila nákupem. Dokonce i nižší míra prokliků může přinést velmi dobré výsledky, pokud je procento konverzí nadprůměrné.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: searchengineland.com, bpwrap.com, clickz.com, biznetis.net

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp