Zlepšete marketing svého hotelu
Majitelé hotelů a ubytovacích zařízení se neustále snaží prosadit v obrovské konkurenci. Získat více rezervací a přilákat nové hosty je výzvou, která je neustále nutí čelit nově vznikající konkurenci v neutuchajícím boji o zákazníky.

Prosadit se v hotelovém průmyslu a na online trhu s ubytováním je díky obrovské konkurenci velmi obtížné. S tím, jak rychle roste popularita stránek, jako je Airbnb, je stále složitější se prosadit a získat pro své ubytovací zařízení více rezervací.

Co lze udělat pro zlepšení hotelového marketingu? Jak zajistit, aby lidé našli váš hotel na prvním místě ve výsledcích vyhledávání a byli z jeho popisu tak nadšeni, že se nebudou moci dočkat, až si zarezervují svůj pobyt? Níže najdete několik promyšlených marketingových tipů, které vám zcela jistě zvednou počet rezervací.

Buďte vidět online

V dnešní době, kdy drtivá většina lidí nedá bez internetu ani ránu, se bez kvalitní online prezentace neobejdete. Nyní, když jsou lidé zvyklí vše hledat na internetu, který jim umožní srovnat si stovky nabídek nejrůznějších hotelů, aniž by museli vytáhnout paty z obýváku, katalogům cestovních kanceláří dávno odzvonilo. Pokud lidé nemají možnost jednoduše najít vaše ubytovací zařízení online, nedivte se, že máte v hotelu prázdno. Je nezbytné, aby váš hotel bylo možné najít kdekoli, kde se nacházejí lidé, kteří spadají do vaší cílové skupiny.

Více než 75 % uživatelů hledá ubytování ve vyhledávačích, proto se snažte mít váš web co nejvíce optimalizovaný. Optimalizace pro vyhledávače, známá pod zkratkou SEO, je jednou z nejdůležitějších částí online marketingu.

Základem optimalizace pro vyhledávače je kvalitní obsah, hodnotné zpětné odkazy a rychlé načítání stránek. Jde o velmi komplexní obor, o kterém si můžete přečíst více v některém z článků o SEO.

Samotná optimalizace pro vyhledávače vám ale příliv nových návštěvníků nezajistí. V oboru cestovního ruchu je totiž velká konkurence, což znamená, že lidé, kteří hledají ubytování, uvidí ve výsledcích vyhledávání na prvních místech PPC reklamu. To znamená, že pokud chcete, aby vás zákazníci našli na prvních místech, bez investice do PPC reklamy se neobejdete. PPC reklamu nabízí nejen vyhledávače, jako je Google nebo Seznam, ale také sociální sítě, jako je Facebook. Správu PPC kampaní byste měli svěřit zkušené marketingové agentuře, která ví, jak finanční prostředky investované do reklamy zhodnotit co nejefektivněji.

Nezapomeňte ani na další sociální sítě, jako je Instagram nebo TripAdvisor, který se na cestovní ruch specializuje. Neomezujte se jen na jediný vyhledávač nebo sociální síť. Pro úspěšnou propagaci vašeho ubytovacího zařízení musíte být vidět všude, kde se vyskytují vaši potenciální klienti.

Blogy o cestování, katalogy hotelů, agregátory, weby zaměřené na různé sporty jako lyžování, cyklistika, stránky pro podporu regionálního turismu… tam všude můžete oslovit vaše budoucí hosty.

Používejte remarketing

Víte, že 75 % pokusů o rezervaci ubytování je neúspěšných? Tři ze čtyř lidí, kteří zkusí objednat pobyt v hotelích, svou objednávku z nějakého důvodu nedokončí. Možná je vyruší nenadálý telefonát, možná jsou na pochybách a zkouší najít levnější nabídku a už nikdy se k dokončení objednávky nedostanou. Ať už jsou jejich důvody jakékoliv, měli byste se pokusit o tyto zákazníky bojovat.

"Pro úspěch hotelového marketingu je remarketing velmi důležitý. Na vaše potenciální zákazníky neustále útočí záplava konkurenčních nabídek, takže pokud jednou odejdou, pravděpodobně se sami od sebe už nevrátí."

Pomocí remarketingu můžete těmto lidem zobrazovat cílenou reklamu na vaše ubytovací zařízení, připomenout jim, že měli zájem o vaše služby, a přesvědčit je, aby se stali vašimi zákazníky. Zkuste jim nabídnout například slevový kupon na ubytování nebo jinou výhodu, která je přesvědčí k ubytování právě ve vašem hotelu. Samozřejmostí je mít rezervační proces tak jednoduchý a snadno pochopitelný, jak jen to jde.

Vytvořte remarketingové kampaně v Google Ads, Sklik nebo na Facebooku.

Používejte remarketing

Ujistěte se, že cílíte na správné publikum

Jaký typ hotelu propagujete a kdo jsou vaši typičtí hosté? Levná turistická chata vyžaduje cílení na zcela jiný typ zákazníků než luxusní horský hotel. Existuje mnoho různých typů zákazníků, kteří odlišně shánějí ubytování, odlišným způsobem cestují a mají odlišné finanční možnosti.

Existují hotely, které nabízejí ubytování různým příjmovým skupinám, protože nabízejí pokoje v různých cenových kategoriích. Tyto příjmové skupiny byste měli důsledně oddělovat a oslovovat je každou zvlášť.

Správné cílení je u reklamy velmi důležité a rozhoduje o úspěchu či neúspěchu reklamní kampaně. Své publikum byste měli rozdělit do co nejpřesněji definovaných skupin a oslovovat každou z nich pomocí reklamy, která je cílená a šitá na míru možnostem a preferencím konkrétního typu zákazníka.

Ujistěte se, že vaše reklama oslovuje správné lidi, na správném místě a ve správný čas.

Investujte do reklamy více peněz v období dovolených

Pokud máte hotel v horském ski areálu nebo penzion na pláži v Chorvatsku, sezona je pro vás ve zcela odlišných obdobích roku. Jako majitel hotelu jistě víte velice dobře, kdy do vaší lokality míří nejvíce turistů. V tuto dobu byste do propagace vašeho hotelu měli investovat mnohem více peněz než během roku. Ceny za proklik u PPC reklam v sezonu stoupají, a pokud dostatečně nenavýšíte váš reklamní rozpočet, může se stát, že vás vaši konkurenti předběhnou a připraví vás tak o zákazníky.

V PPC platformách existují nástroje, pomocí kterých se dá jednoduše nastavit, kdy se má cena za proklik a denní rozpočet zvýšit a kdy zase snížit. Můžete si například nastavit i to, v které denní době chodí nejvíce objednávek, a kdy se tedy vyplatí investovat více peněz do reklamy.

Pokud například provozujete hotel, který ubytovává lidi na obchodních cestách, je pravděpodobné, že si budou objednávat ubytování v pracovní době. Naopak dovolenou plánují lidé spíše večer nebo o víkendu.

Získejte zájem zákazníků různými výhodami

Proč by se měli hosté ubytovat právě ve vašem hotelu, pokud jsou nablízku i jiné? Má ten váš lepší výhled? Nabízíte nižší cenu? Nabídněte zákazníkům jasný důvod, proč by se měli ubytovat právě u vás a ne u vaší konkurence.

Pokud nedisponujete jasnou konkurenční výhodou, jako je nejlepší cena nebo poloha přímo u sjezdovky, vymyslete si nějaké unikátní lákadlo, které přesvědčí vaše potenciální hosty. Můžete například nabídnout určitou slevu hostům, kteří k vám přijedou poprvé, parkování zdarma nebo slevu při objednávce na více nocí.

"Můžete vytvořit časově omezenou výhodnou nabídku, která hosty přiměje k objednávce ubytování, dříve než sleva vyprší."

Budujte lokální partnerství

Pokud váš hotel nestojí na pustém ostrově, pravděpodobně je okolo vás spousta dalších firem zaměřujících se na cestovní ruch a pohostinství. Restaurace, muzea, diskotéky, plavecké bazény, sportoviště, pamětihodnosti… Ty všechny mají zákazníky, kteří by mohli mít zájem o ubytování ve vašem hotelu. Vaši hosté by zase mohli mít zájem o jejich služby.

Navázáním strategických partnerství, spoluprací a vzájemným doporučováním klientů vybudujete jednoduchý, levný, ale velmi efektivní marketing, který do vašeho hotelu přivede spoustu nových hostů.

Nepropaguje pouze hotel, propagujte okolí

Někteří vaši budoucí hosté možná ještě nepřemýšlí o tom, ve kterém hotelu se ubytují, ale kam vůbec pojedou. Proto byste se ve svém marketingu neměli soustředit pouze na přednosti vašeho hotelu. Přesvědčte vaše budoucí hosty o tom, že návštěva vašeho města či regionu stojí za návštěvu a zanechá v nich nezapomenutelné vzpomínky. Co mohou v okolí vidět, co výjimečného zde mohou zažít? Jaké události, slavnosti nebo festivaly se zde odehrávají? Možná se vám podaří přesvědčit zájemce o podobný typ událostí, aby navštívili právě váš region. Poté jej můžete přesvědčit, že ubytování ve vašem hotelu je nejlepší volba v okolí.

Využijte ve vašem marketingu místních pamětihodností, přírodních zvláštností a zajímavých událostí. Přesvědčte lidi, že návštěva vašeho města či regionu opravdu stojí za to.

Propagujte okolí

Základem je vizuálně přitažlivá a funkční stránka

Vaše internetová stránka by měla být nejen přitažlivá, ale také snadno pochopitelná pro návštěvníky. I když to vypadá jako samozřejmost, mnoho hotelů má stránky, které nejsou dostatečně přitažlivé nebo na kterých je obtížné dopátrat se potřebných informací.

Z webové stránky získá návštěvník často první dojem o vašem hotelu, to znamená, že vaše stránka musí být nejen vizuálně přitažlivá, ale také jednoduše a snadno použitelná. To značí, že návštěvník musí najít informace, které hledá, tak rychle, jak je to jen možné a mezi vstupní stránkou a rezervačním formulářem by mělo být co nejméně překážek.

Design stránky by měl být responzivní, to znamená, že by se měl korektně zobrazovat jak na počítači, tak na mobilních zařízeních. I na malé obrazovce mobilního telefonu by však návštěvník měl najít všechny potřebné údaje v čitelné a použitelné podobě.

Ujistěte se, že navigace na vaší stránce je jednoduchá a přehledná. Všechny fotografie by měly být profesionální a ve vysokém rozlišení. Stránka by měla být přehledná a funkční nejen na počítači, ale i na mobilních telefonech.

Kromě krásných obrázků může vaše stránka obsahovat i videa, která dokážou návštěvníkovi skvěle přiblížit krásu prostředí. Stejně jako v případě obrázků, i videa by měla být profesionální a ve vysokém rozlišení.

Buďte lepší než vaše konkurence

Marketing a služby zákazníkům jsou dvě strany téže mince, zejména v ubytovacích službách a hotelnictví. Pokud pro vaše zákazníky uděláte více, než očekávají a než jim dokáže nabídnout konkurence, nejenže se do vašeho hotelu rádi vrátí, ale získáte i odměnu v podobě kladných recenzí a doporučení, které budou spokojení hosté šířit mezi svými přáteli a na sociálních sítích.

Co znamenají perfektní služby? Nejprve se ujistěte, že vaši zaměstnanci kladou přání zákazníka vždy na první místo. Práce s lidmi není samozřejmě vždy jednoduchá, ale vyhovět vždy a za každou cenu přání zákazníka je naprosto nezbytné. Pokud není zákazník s čímkoli spokojen, vždy musí být okamžitě zjednána náprava, nejlépe s vaší osobní omluvou a samozřejmě kompenzací, například ve formě lahve šampaňskéh nebo slevy na příští pobyt. Takový přístup ukáže zákazníkům, že si jich skutečně vážíte.

Pokud vaše hosty překvapíte úrovní, s jakou o ně bude postaráno, rádi budou tuto zkušenost sdílet se svými přáteli, rodinou a na sociálních sítích, což znamená velmi účinnou reklamu zdarma.

Vybudujte věrnostní program

Nejlepší zákazníci jsou ti, kteří se pravidelně vracejí. Jediné, co pro to musíte udělat, je poskytnout jim stále tak skvělou nebo ještě lepší službu jako minule.

Věrnostní programy jsou výborným způsobem, jak přimět zákazníky vracet se opakovaně do vašeho hotelu. Základem věrnostního programu bývají slevy a speciální benefity pro pravidelné hosty. Můžete například zákazníkům za jejich pobyty připisovat body a po dosažení určitých úrovní (stříbrná, zlatá, platinová atd.) poskytovat stále větší slevy nebo jiné bonusy.

Uplatnění těchto tipů zvýší počet vašich zákazníků a samozřejmě také vaše tržby. Není na tom vlastně nic složitého. Pokud se budete o hosta starat jako o krále, podělí se o svou zkušenost s ostatními, a vy budete mít kapacity vyprodány na dlouho dopředu.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com


 [WU1]?

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp