Dnešní trendy PPC kampaní pro lokální společnosti
Marketing pro lokální podniky se zdá být stále náročnější záležitostí. Pokud chceme na lokálním trhu uspět, bez webových stránek se neobejdeme. Bez optimalizace a internetového marketingu se však na přední místa ve vyhledávačích nedostaneme.

Dnešní trendy PPC kampaní pro lokální společnosti

Marketing pro lokální podniky se zdá být stále náročnější záležitostí. Ještě před několika lety stačilo vložit kontaktní údaje do Zlatých stránek, vložit do poštovních schránek cílových čtvrtí letáky a spoléhat na ústní doporučení. Dnes je ale hlavní hnací silou marketingu internet. Pokud chceme na lokálním trhu uspět, bez webových stránek se neobejdeme. Bez optimalizace a internetového marketingu se však na přední místa ve vyhledávačích nedostaneme. Jak tedy uspět?

Google dnes, co se týče PPC reklam, zobrazuje pouze tři první výsledky (oproti původním sedmi). Co je tedy místní firmy musí udělat, aby reklamy byly stále viditelné a oslovily potenciální zákazníky i dnes? Společnost Google se neustále snaží o to, aby byly reklamy zobrazovány co nejvíce na základě aktuální polohy vyhledávajícího.

A takto výsledky vyhledávání vypadají na vaší obrazovce:

 

Podívejte se na snímek výše. Vše, co vyhledávající uživatel spatří na své obrazovce, jsou PPC reklamy a vybrané odkazy na lokální společnosti. Na obrazovce, i když není zrovna malá, nevidíme žádné organické výsledky vyhledávání. Na mobilních zařízeních jsou zobrazovány pouze PPC reklamy.

Obrázek výše tedy poukazuje na prostý fakt. Pokud lokální společnosti chtějí mít nějakou naději, že jejich stránky budou zobrazovány potenciálním zákazníkům, potřebují PPC reklamu. Toto tvrzení bylo donedávna pravdivé pouze pro zobrazování na mobilních zařízeních, nicméně dnes toto pravidlo platí i pro zobrazování výsledků vyhledávání na klasických počítačových obrazovkách, což rozhodně není dobrou zprávou zejména pro menší podniky.

Jak tedy zviditelnit lokální firmu na internetu?

Cílení na lokalitu

Většina místních podniků by při nedostačující optimalizaci pro vyhledávače byla zobrazována minimálně ve výsledcích vyhledávání pro města, kde se nachází. Fyzické místo, kde se firma nachází, by mělo sloužit jako centrum pro lokální cílení reklam. V nastavení vlastních kampaní zadávejte každé město zvlášť. Takové nastavení samozřejmě znamená více práce, ale věřte, že je pro vás velmi výhodné. Navíc v rámci určitých měst umožňuje různé modifikace.

Cílení na naléhavé potřeby

Tato strategie je velmi důležitá zejména pro podniky s omezeným rozpočtem. Většina podniků, které spadají do této kategorie, má alespoň nějaký typ omezení týkající se rozpočtu na PPC kampaně. Zaměřte se na uživatele, kteří potřebují vaši službu hned. Při 40° vedrech lidé například budou hledat klimatizace, které budou chtít koupit co nejdříve.

Plánování reklam

Jistě víte, že si můžete zvolit, kdy vaše reklamy budou zapnuty a kdy ne. Tato možnost je důležitá zejména proto, že může šetřit váš rozpočet pro PPC reklamu. Například pro instalatérské firmy bude pravděpodobně výhodnější spustit své reklamy od rána přes den, večer již tyto služby asi nikdo hledat nebude.

Buďte realističtí

Stejně jako u všech marketingových iniciativ je velice důležité uvědomit si, co od PPC kampaní na daný produkt můžeme očekávat. PPC je fantastickým nástrojem, jak upozornit hledající uživatele na váš produkt v daném okamžiku. PPC kampaně jsou ale vhodné také k propagaci produktů, které lidé hledají a chtějí nakoupit. Poptávku PPC kampaň sama nikdy nevytvoří. Nezajistí, že se lidé rozhodnou vyměnit na základě reklamy topný systém, nechají si vyměnit dveře nebo nainstalovat kuchyň snů. Buďme proto realističtí. Při správném nastavení, správném očekávání a načasování však velmi často můžeme očekávat velmi dobré výsledky.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: ppchero, searchengineland, marketingland, google

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp